kikki
Jeg har prøvt å være med i forumet og fått kontakt,men det er ikke så lett ,ser jo dere har masse flotte planter vi ikke har,men mulig noen av disse gamle,kjære planter kunne dere like å se.
Jeg prøver legge bilder inn fortfarende,dere vet nok sikkert hvilken staude jeg viser.
Sussie F-Flower
Åhh, vad mycket vackert du har som blommar i din trädgård!!! bravo.gif
Österläge
Hej Kikki!

Vad fint du har i din trädgård! Var i Norge bor du? Jag är halvnorsk, min mamma kommer från Haugesund, har kusiner i Oslo och så har min man halva sin släkt i Kragerö... smile.gif
kikki
Tusen takk for hilsner, så fint at dere synst om vår hage. Jeg bor på Vestlandet, nærmeste storby er da Bergen. rose.gif
kasam
Hej Kikki!

Alltid roligt att se bilder från olika trädgårdar! - Vackert!!!! tummenupp.gif

/Kasam
kikki
Tusen takk for hilsner fra Kasam og fra Sverige!! Jeg er meget spent på hva dere synst, for i har typisk laget oss en norsk hage, med små hus med torvtak og alt er i samme stil så jeg har da lyst å vise litt av det også. Setter stor pris på kontakt med nabolandet, Sverige rose.gif
kikki
Jeg har da noen bilder som jeg har lyst å vise...Ildblomkarsen er jo veldig ettertraktet, trives godt her så ellers er det litt av hvert av bilder fra hagen.
Biggan_
Åh, en så fin trädgård! ....och vilken vacker natur runt om!
Ophelia
Vilka härliga växter och vlken härlig trädgård wub.gif
kikki
Tusen takk til Biggan og til ophelia, ja, vi har stor hage, nesten 4 mål, men bruker noe som naturhage,den steller seg jo selv. Vi bor høyt og fritt og liker arbeide å skape trivsel i hagen, bruker mye sten og røtter og lager da litt krativiteter mellom plantene.
Österläge
Hej igen, Bergen, ja det är ju nära Haugesund då! Jag får väl hälsa på nästa gång jag hälsar på Bestemor... wink.gif Jag förstår att du gärna vill visa er trädgård, den är jättefin!! Jag gillar särskilt kryddträdgården och det lilla huset med grästak... wub.gif

Hur stort är 4 mål i kvadratmeter? Förstår norska för det mesta men kan inte det ordet...
Ophelia
Violerna tycks stortrivas likaså den dubbelblommande gemsroten (tror jag det är). Bildar varjefall en snygg färgkombination tummenupp.gif flirting.gif
Knytt
Så gulligt, och får oss annorlunda! Kul att se biggrin.gif
Egorina
Vilken fin trädgård du har, och vilken fin natur! Roligt för en som bor på "plattlandet" att se de fina norska vyerna. thanks.gif för titten!
stennie
Härliga bilder från din trädgård, man kan även skymta en fantastisk utsikt! 000.gif

Lite nyfiken är jag på bild 3,5 och 6 i ditt första inlägg...vad är det?
Katten maja
Det är lite orättvis att ni i Bergen skall kunna ha så mycket fina blomster som jag inte kan ha. laugh.gif
kikki
Først vil jeg få lov til å takke til dere alle som har sett på bildene, tusen takk. Jeg aner jo ikke hvordan det foregår på forumet og tenkte at det var slett ingen respons,før jeg nå fikk en Email ,om at det var kommet kommentarer, så er derfor jeg ikke har vært klar til å svare for her i Norge, får ve pm(privat Melding) om det er blitt svart.Men jeg satt og tenkte akkurat nå, merkelig at ingen likte bildene av hagen i det svenske forumet, så kom da Emailen.
Ser det nevnes Gemsrot her,det er:Doronicum, fyllte blomster.,og stauden er over 30 år er hardfør og tåler alt. Så var det da bilder 3-Hvite Dupper,Ranunculus aconitifolius,er gammel, norsk staude.Bilde 5 er da Ildblomkarsen, meget etterspurt,men vanskelig visstnok å få til,men stortrives her. Bilde 6, har jeg fått opplyst er Filipendula palmata Nana, men er ikke sikker,for har fått oppgitt andre navn også???
Jeg synst det var veldig hyggelig med hilsner fra "Broderfolket", hjertelig takk,og jeg synst også det er hyggelig å kunne bytte stiklinger for å få planter fra andre land!! Har jo masse bilder,men som sagt,jeg følte dette var ingen interesse for...så jeg har følt det var noe da å vise mer bilder.Men her kan man da gi pm(privat melding)??? Det er dette med å forstå hverandre,men håper det går bra og min mailadresse er.stiggo@broadpark.no ...Om noen er intressert så er jeg på den adressen!! Tusen takk da for hilsner.
Österläge
Så fina bilder!! Kan inte se mig mätt... wink.gif
Lars-Olof Arvids
Oj, den här tråden har jag missat helt. Vilken fantastiskt fin trädgård du har! Full av underbara blommor, och en fantastisk utsikt över Vestlandets fjäll och fjordar. Helt underbart att du vill ha en riktig norsk trädgård med växter därefter, inte minst det lilla huset med grönskande torvtak är ju hur mysigt som helst! wub.gif

Olle
kikki
Tusen takk for hilsen og ros, Østerlæge, så fint å høre du likte bildene.
Takk da til deg også, Lars-Olof Arvids at du også har tiitet på bildene og hagen vår, er da typisk norsk, torvhuset er vinterisolert,og på taket, plukker vi blåbær!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon