Monarda
Det råder ju delade meningar om hur en fågelholk ska se ut. I min trädgård finns det både den konventionella holken och den lite annorlunda. När fåglarna själva får välja så hamnar den här holken på första plats. Den säljs som kombination matning/holk. Som matning är den värdelös och jag använder den bara som holk med tillsatsplattan att lägga i botten. Flugsnapparen brukar hinna först men i år tog blåmesen den ena och talgoxen den andra.

För ca 1 månad sedan kom detta bygge på plats och mina förväntningar var kanske inte så stora att den skulle "befolkas" redan första året. Men en modig talgoxe valde att flytta in i en av dom åtta lägenheterna och tog den med ingången mot väster. Det bör tilläggas att det inte är holken som lutar utan fotografen.

Sussie F-Flower
Vilka fina holkar! tummenupp.gif Är det du själv som har byggt dom?
Monarda
Hej Sussie! Nej, den första säljs hos Wildlife Garden men den stora är en present från min händige make. Jag förälskade mig i engelska duvslag och
det här är en modifierad version av ett sådant.
Johanna O
Oj vad sött!
Jag har en Bed ´n Breakfast-holk, inte alls lika snygg som era, men ett par blåmesar bor där iaf! wink.gif

Mvh
Johanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon