Full version: Vetekudde
blomkronan
Jag har fått ont i ryggen (musklerna) av allt trädgårds arbete... blush.gif (otränad giggle.gif)

Nu har jag en vete kudde för nacken... men tycker den är för liten till ryggen.

På beskrivningen till min kudde står det att man kan värma den i ugnen 15 min på 125 grader.
Så jag tänkte göra en vetekudde stor som en ugnsplåt. (Den går ju inte in i mikron då den är så stor)

Nu till min kanske dumma fråga men viken sorts vete ska jag ta... var kan jag få tag på vetet, på zooaffären?
Viken sorts tyg ska jag välja går det bara med lin? eller kan jag ta ett bomulls tyg?

kompiskram.gif Mari

Biggan_

HÄR är en gammal tråd om vetekuddar. Jag har inte själv sytt någon vetekudde så jag kan inte ge dej några råd.
Sussie F-Flower
Helt vete håller värmen längst. Krossat vete går också bra. Köp på lantmännen, kostar bara några/någon krona per kilo där.

Går bra med ris också, såna har jag gjort ett gäng... Den sista jag gjorde var till min dotter som hade graviditetsproblem. Då sydde jag en ca 50x25 cm kudde med kanaler för att riset skulle hållas på plats samt med öglor så att man kunde "spänna" den efter behag beroende vart på kroppen den skulle värma.

blomkronan
Tack för så snabba svar smile.gif
Jag får kolla i butiken i morgon om dom har... på hälsohyllan, annars får jag leta upp en lantmännen...
kompiskram.gif
Alba
Jag har använt min så mycket så den började lukta brända pepparkakor.
Jag köpte ny fyllning på Life. Jag tror det var i 1-kg påsar.
ninnisky
Jag hittade mitt vete i 1- kg påsar på Coop - väsenligt mycket billigare än på Life..................
Rosmarin
Man kan också fylla kuddarna med körsbärskärnor. Det fungerar jättebra. Jag fick en sådan kudde av en bekant och eftersom vi har ett stort körsbärsträd så har det blivit flera...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon