Full version: Plantor via postorder
Fuel
Hej

Jag har en ganska enkel fråga, vilken webbutik tycker ni är bäst?
Jag har bara kollat in 2 lite närmare, det är Rosenlust/alla andra namn på samma företag & Horto Green.
Jag gjorde en snabb sökning på forumet här men fann ingen riktigt genomgående information om saken i fråga.
Dock hittade jag lite information om att Rosenlust inte var något att hänga i julgranen. Men Horto Green verkar ju få mycket bättre kritik. Några andra butiker på nätet som säljer roliga plantor som ni vet? Ni kan läsa min andra tråd om blåbär/vinrankor så förstår ni ungefär vad jag letar efter plantväg!

//Oscar
GunnellF
Jag har erfarenhet enbart av Rosenlust (av de tre du nämner här) och det var INTE bra, kan jag säja!

Annat=Odla
Ophelia
Jag har erfarenhet av Odla och Hortogreen och de är jättebra och jag är nöjd. Rosenlust skulle jag inte alls prova av den kritik den fått av andra odlaiter (vars omdöme jag litar på). Har provat att skicka efter växter från Odlarglädjen. Vi får se hur det går. De hade lite roliga växter.
Fuel
Okej då åker Rosenlust all världens väg om ingen verkar gilla dom så där värst mycket!
Men skriv hur det gick med Odlarglädjen sen! Alltid bra att veta vilka butiker man kan lite på! Glömde ju Odla själva när jag gjorde om röstningen, men den verkar ju folk gilla iallafall.
Alba
Jag har bara handlat på Odla så det kan jag verkligen rekommendera. Fina plantor och snabb leverans.

Rosenlust har jag bara hört negativa saker om. Om du letar här på forumet så finns det trådar om bla Easy Plant och Rosenlust.

CITAT (Ophelia @ 25-05-2009, 09:24) *
Jag har erfarenhet av Odla och Hortogreen och de är jättebra och jag är nöjd. Rosenlust skulle jag inte alls prova av den kritik den fått av andra odlaiter (vars omdöme jag litar på). Har provat att skicka efter växter från Odlarglädjen. Vi får se hur det går. De hade lite roliga växter.

Odlarglädejn....det var ett bra tips. Ska kolla det närmare. thanks.gif
Felicia M
Jag beställde en hel del från Hortogreen nu i våras. Skulle ha 30 liguster till en häck, men litet annat slank med också whistling.gif , typ hortensia, vresrosor, hallon m m. Jag är jättenöjd med plantorna.
Fuel
Horto Green AB låter ju onekligen intressant med tanke på dom bra erfarenheter folk verkar ha med detta företag!
Ywonne
Jag har beställt från både från Rosenlust och Horto Green...
Horto Green ar verkligen att rekommendera...
Jag beställde en Magnolia... den var 1m, och i fin form...ett stort paket låg på verandan en dag när jag kom hem...leverans ända till dörren.
De har en fast avgift för frakten 119 kr tror jag, så jag föreslår att du samköper med någon...och på så sätt delar på fraktkostnaden.

WillyW
Min fru beställde på Bakkers för många veckor sedan. Fick inget bekräftelsemejl så hon rinde när inget hände på några veckor. Efter en låång telefonkö fick hon ingen som helst hjälp. De hade ingen order sa de. Efter ytterligare ett par veckor körde hon och handlade växterna (utan min vetskap) på en plantskola.

När hon kom hem med bilen full av växter hojtade jag "du har paket från Bakkers!!"
Gissa om vi blev irriterade av dubbelköpet! thumbdown.gif Men gott om växter har vi i alla fall nu...tur vi har stor trädgård.

Inget fel på växterna som så, men servicen.
Monarda
Jag beställde från Horto Green för första gången i år, ett lass med rosor, perenner och buskar. Jag är jättenöjd, rosorna var av mycket bra kvalité. tummenupp.gif
Fuel
Horto Green verkar ju bara öka i bra erfarenheter från er, så det är ganska spikat på dom nu tror jag! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon