Full version: Reklamera lökar
octachoron
Jag funderade på att reklamera felmärkta lökar som jag satte i höstas.
Man ska tydligen skicka in paketet till företaget som ligger i Holland.

Är det någon som vet om det ger något eller är det bortkastad möda?
Red Top
Var köpte du lökarna?
GunnellF
Du ska nog i så fall gå tillbaka dit där du köpte lökarna och låta reklamationen gå den vägen.
Monica B
Får man fel vara när man köper något så är jag av den meningen att man alltid skall reklamera. Det kanske inte alltid "ger något" mer än tillfredsställelsen att ha påtalat felet för firman, påtalat att man inte är nöjd med vad dom säljer m.m. Det är alltid surt när man får fel, speciellt växter som man får vänta lite på att dom visar sitt rätta jag. ranting.gif

[attachment=35324:Signatur.jpg]
octachoron
Nu kommer jag inte riktigt ihåg i vilken affär jag köpte dessa lökar och jag har inte kvar kvittot. Tror det nog blir svårt att säga något då?

Däremot stor det ju på påsen att lökföretaget ersätter en. Jag har ett svagt minne av att någon har skrivit om det tidigare...
rutae
Det kan vara knepigt att beställa växter! iaf har jag den erfarenheten!! beställde för några år sen från ett ställe ,jättefina och påkostade kataloger, flera vänner beställde också den sommaren, men allt jag fick var dött!! thumbdown.gif vilket de andra också råkade ut för och sen började det besvärliga!! OMÖJLIGT att få tag i någon på företaget!! och påminnelserna för räkningarna kom... så tillslut var det bara att betala angry.gif (plantorna skickade jag tillbaka samma dag som jag fick dem)... så nu går jag till affären istället flirting.gif men så här är det ju naturligtvis inte alltid! det finns nog många seriösa företag, bara det att jag själv kanske inte törs chansa no.gif
hallonrosa
Kan du leta efter företaget i Hollands e-mail och maila kanske?
octachoron
Får se om jag orkar genomföra reklamationen.
Det blev i alla fall väldigt fina tulpaner av lökarna som jag satte, tror nästan att jag ska ta reda vilka sorters tulpaner det är och sätta många sådana i höst.
Nu ser det bara konstigt ut med enstaka tulpaner i olika färger utspridda lite överallt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon