Full version: linderia
vanjalarsa
vet någon något om en blåblommande krukväxt vid namn Linderia?
Har googlat och letat i böcker men får inget napp.
NU går frågan till er kära odlavänner.
Någon som känner till den?

Tacksam för svar
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Penningtäd
Hoppas du får ett bra svar, du har ingen foto på det
Lycka till o God Fortsättning
Eva i Höga
Denna frågan har varit uppe för längesen och jag tror att flaxss kunde lite om den (han är för övrigt jätteduktig och kan det mesta). Får se om någon hör av sig här så du får hjälp.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Eva i Höga @ 09-01-2010, 19:02) *
Denna frågan har varit uppe för längesen och jag tror att flaxss kunde lite om den (han är för övrigt jätteduktig och kan det mesta). Får se om någon hör av sig här så du får hjälp.

åhh tusen tack för dom snälla orden smiley_small_hug.gif

CITAT (vanjalarsa @ 24-05-2009, 21:26) *
vet någon något om en blåblommande krukväxt vid namn Linderia?

prova att söka på Lindernia så ska du nog hitta nåt. jag klarade ju inte min övervintern tyvärr.

under sommaren hade jag den ute i östläge och höll den lätt fuktig hela tiden och gav den regelbundet med näring när den växte.
vanjalarsa
hej
Tack för svaret om lIndernian. Min fråga ställde jag för ett tag sedan.
Jag planterade om Lindernian och ställde den i ett ljust fönster.var noga med att den inte skulle torka ut. MEN tyvärr så torkade bladen iallafall. Allteftersom blommorna blommade över så skräpade den nåt enormt.
Bladen torkade ihop det ena efter det andra så jag kastade bort plantan när mitt tålamod tog slut.
Jag tvivlar på att jag kommer att köpa någon sådan igen. Den skräpade oavbrutet innan den till sist vissnade.

Nu har jag upptäckt en annan krukväxt som har blivit en favorit, Clusia rosea.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon