Full version: Odlas Änglar
Pia L
Jag funderade på om jag skulle beställa Änglatrumpeter från Odla.nu, är det någon annan som har beställt dessa och hur stora är dom när man får dom och kommer dom att bli så stora att dom blommar i år?
evni
Hej !
Jag tror inte att dom blommar första året (kan ha fel). Jag har själv en massa Änglatrumpeter sedan många år tillbaka. Jag tar av en massa bitar och sätter i vatten och sedan dröjer det inte länge förrän det kommer rötter. När jag beställde en Änglatrumpet förra året så kom det en " pinne " som vá ca. 12-15 cm och med 2 små blad på. Den mår inte så bra nu. Vet inte vad som har hänt. Lycka till med din/dina Änglar .
/Eva
Pia L
Tack för svaret, då tror jag nog att jag satsar på att köpa någon i handeln istället som har mer än bara en pinne, jag vill ju ha den/dom stor och blommande redan i sommar.
Red Top
Edit: Läste fel
Pia L
Red Top : Änglapelargoner?? Är inte det en helt annan blomma??
tepa
Hej

Jag köpte en i fjolsomras. Det är en sort som har gul-röda (tvåfärgade) blommor, minns inte namnet. Och visst blommade den sen senare på sommarn. Jag har övervintrat den svalt och nu är pinnarna, som blivit till kvistar helt fulla av gröna blad. Bland det bästa köp jag gjort i plantväg.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon