Full version: Änglatrumpeter
evni
Hej !
Jag har satt Änglatrumpetfrön. Den 10/4-09 satte jag 8 st. som jag beställde från en fröfirma (kommer inte ihåg vilken nu)

Men det har inte hänt någonting. Det syns inte det minsta i krukorna. Tar det sån här tid eller är det fel på alla mina fröer ?

/Eva
Maggan H
Det KAN ta lång tid, men även gro snabbt! Testa att sätta dom med rejäl undervärme, det brukar göra susen!
evni
Dom har stått med undervärme ända från början men den stängde jag av i går. Har lust att kasta skiten men det får väl stå en liten stund till och med undervärmen på då.
Tack /Eva
Sussie F-Flower
Har du behandlat fröerna? Slipat...? Varmt vatten...?

Har själv inte lyckats med dessa frön jag heller. Köpte ifjol. Av 8 frön grodde ett, å det tog nog över två månader! Det dog innan hjärtbladen hade visat sig riktigt.

Tydligen så är grobarheten bara några % hos änglar crying.gif . Ska visst vara enklast att ta sticklingar...
Rosmarin
Jag sådde ett tiotal frön och sju stycken kom upp. De fick ligga i blöt ett dygn innan jag sådde dem. Sedan tog det nog ungefär en månad tror jag.

Hoppas att det lyckas för dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon