lynnis
Efter ett antal inlägg med tusen frågor så blev tillsist fyra rosor längs med staketet. Två Therese B, en Martin Frobisher och en Louise B. Köpte dom i kruka och planterade dom i april och oj vad dom växer! Är nu närmre halvmetern och har flera knoppar. Framför allt TB är kraftiga (dom var störst vid inköpet). I går var jag i Ystad och där finns ett rosarium där det var en TB som var runt två meter hög (platerad 02) och den var så vacker även nu innan blomning med sina brunröda stjälkar och täta växtsätt. Jag tror jag kommer att bli jättenöjd, så tack än en gång alla ni som tålmodigt hjälpte mig på vägen smiley_small_hug.gif
Christina i Taxinge~
Inte för att jag var med och tipsade dig, men jag gläds med dig som blivit så nöjd!
Hoppas du får många fina år med dina rosor och att du rentav skaffar flera rosor?! smile.gif

T ex så är 'Aïcha' en ros som man mååååååååste ha! tongue.gif biggrin.gif
strandskatan
Så roligt att du blev nöjd! Hoppas du visar bilder när de blommar! Har du varit på rosariet i Ystad när klängrosorna blommar där? Det är New Dawn, Alchymist och Albertine. Det är fantastiskt vackert (jag har skaffat dem alla).
lynnis
Christina i Taxinge: Aicha ser vacker ut, får kika lite närmre på den.
Strandskatan: Nej, jag upptäckte rosorna i Ystad först nu, ska kika på dom när de blommar. Tyckte new dawn såg lite klen ut men de andra såg rejäla ut. Vill ha många fina rosor i min trädgård biggrin.gif TB har massor av knoppar, ska fota underverken när de blommar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon