|
När jag var ute med hundarna nu på morgonen så gick jag och funderade över vad jag skulle pyssla med i skogen  Visst är det härligt med våren, fåglarna kvittrar för fullt och blommorna slår ut, härligt. Jag går ju alltid i skogen och då är det lite kul att ha något att göra, plocka svamp eller bär, men nu finns det ju inget att göra bara gå omkring är ju inte så himla kul  . Så idag tyckte jag att det var riktigt tråkigt, började vänta på hösten  så härligt med svamp och bär som man kan plocka i flera timmar, så härligt det ska bli och sådär lite kallt i luften, kvällarna blir kortare och man måste inte ut och jaga kirskål mm vilket jag gör mest hela dagarna. Tänk så skönt att få sitta inne utan att ha dåligt samvete för att man inte ligger på knä i trädgården :blush : ja, ja jag tyckte bara att det var lite tråkigt att bara gå omkring idag, det blir nog bättre i morgon  tror jag.
Aqvakul
25-05-2009, 13:17
Carpe Diem!
CITAT (Aqvakul @ 25-05-2009, 14:17)  Carpe Diem! Håller iof med dig  men ibland blir det lite tråkigt, man vill ha något att pyssla med, kanske ska börja samla kottar, grenar eller nått när jag ändå går omkring
Om du tar med kameran har du mycket fint att fota i skogen. Ta närbilder på knotiga grenar eller lägg dig på marken och fota småkryp och blommor. Ljuset som silar mellan grenverken blir troligt fina bilder.
Och så naturligtvis......vi vill ju se bilderna på Odla.
CITAT (Alba @ 25-05-2009, 14:46)  Om du tar med kameran har du mycket fint att fota i skogen. Ta närbilder på knotiga grenar eller lägg dig på marken och fota småkryp och blommor. Ljuset som silar mellan grenverken blir troligt fina bilder.
Och så naturligtvis......vi vill ju se bilderna på Odla. Naturligtvis  tänkte inte på kameran men visst den ska få följa med  för tipset (visst ska du få se korten  )
andersen
25-05-2009, 15:10
CITAT (Bettis @ 25-05-2009, 14:08)  När jag var ute med hundarna nu på morgonen så gick jag och funderade över vad jag skulle pyssla med i skogen  Visst är det härligt med våren, fåglarna kvittrar för fullt och blommorna slår ut, härligt. Jag går ju alltid i skogen och då är det lite kul att ha något att göra, plocka svamp eller bär, men nu finns det ju inget att göra bara gå omkring är ju inte så himla kul  . Så idag tyckte jag att det var riktigt tråkigt, började vänta på hösten  så härligt med svamp och bär som man kan plocka i flera timmar, så härligt det ska bli och sådär lite kallt i luften, kvällarna blir kortare och man måste inte ut och jaga kirskål mm vilket jag gör mest hela dagarna. Tänk så skönt att få sitta inne utan att ha dåligt samvete för att man inte ligger på knä i trädgården :blush : ja, ja jag tyckte bara att det var lite tråkigt att bara gå omkring idag, det blir nog bättre i morgon  tror jag. Det finns gott om svamp nu, det är flera år sedan jag hittade så mycket svamp på försommaren, vårmusseron och stenmurklor är det gott om.
Höst ja... Nu är det bara en månad kvar tills det går mot mörkare tider igen.
Huggorm
27-05-2009, 17:03
Plocka örnbräken, så gör du nytta
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 16:52)  Höst ja... Nu är det bara en månad kvar tills det går mot mörkare tider igen.  Usch ja......men nog får vi väl hoppas på liiite sommar först.
Meriona
27-05-2009, 18:39
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 16:52)  Höst ja... Nu är det bara en månad kvar tills det går mot mörkare tider igen.  Hösten är också min favoritårstid! Sommaren kunde jag egentligen hoppa över, gärna två vårar och två höstar för min del!
Aqvakul
27-05-2009, 18:41
Nej, den här tråden blir man inte särskilt glad av. Jag tänker iaf fortsätta att njuta av försommaren.
Meriona
27-05-2009, 18:56
CITAT (Aqvakul @ 27-05-2009, 19:41)  Nej, den här tråden blir man inte särskilt glad av. Jag tänker iaf fortsätta att njuta av försommaren. Men visst är det härligt att varje årstid har sin bejakare?
Huggorm
27-05-2009, 18:59
Sommaren är underbar, när allt är grönt och levande. Den vill man absolut inte vara utan
Meriona
27-05-2009, 19:06
Det är ju trevligast att segla på just sommaren, det måste jag hålla med om....
Jag såg bilder i dag från ett träningsläger på skidor i Klimpfjäll .......åhh snö tänkte jag så härligt. Men det vågar man ju knappt säga och inte heller säga på Odla.........så jag har inget sagt.
Huggorm
27-05-2009, 20:43
CITAT (Alba @ 27-05-2009, 21:24)  Jag såg bilder i dag från ett träningsläger på skidor i Klimpfjäll .......åhh snö tänkte jag så härligt. Men det vågar man ju knappt säga och inte heller säga på Odla.........så jag har inget sagt.  Dom skulle få två decimeter snö i fjällen i morgon, kasta dig i bilen och åk upp medan du har chansen
Njaaa... nu var jag ju lite ironisk med mitt tidigare inlägg.  Här tas en dag i taget och just nu är det den 28 maj och inget annat. Inlägget var mest för att reta dom som hellre befinner sej i framtiden, finns ju tex dom som firar jul i november har jag märkt.
Myosotis
28-05-2009, 08:38
CITAT (Alba @ 27-05-2009, 21:24)  Jag såg bilder i dag från ett träningsläger på skidor i Klimpfjäll .......åhh snö tänkte jag så härligt. Men det vågar man ju knappt säga och inte heller säga på Odla.........så jag har inget sagt.  Vi är nog många här som älskar vintern!  Fast allra bäst tycker jag om tidig vår.  Vinterhatarna gnäller över vintern hela vintern, men ve den som inte gillar sommar! Det får man inte säga.
Meriona
28-05-2009, 12:36
CITAT (Myosotis @ 28-05-2009, 09:38)  Vi är nog många här som älskar vintern!  Fast allra bäst tycker jag om tidig vår.  Vinterhatarna gnäller över vintern hela vintern, men ve den som inte gillar sommar! Det får man inte säga.  Hihi jag känner en förbannelse på mig...  Fast egentligen gillar jag alla årstider, men jag gillar hösten mycket mycket mer.
Huggorm
28-05-2009, 14:24
Vår och höst är mina favoritårstider, jag tycker om förändring
Meriona
28-05-2009, 17:35
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 15:24)  Vår och höst är mina favoritårstider, jag tycker om förändring Se där en ung man i min smak!
Huggorm
28-05-2009, 17:38
CITAT (Meriona @ 28-05-2009, 18:35)  Se där en ung man i min smak!  Än finns det hopp om ungdomen
Jag älskar sommaren när allt är grönt & fint!
Snöflinga
28-05-2009, 21:06
Tog en extralång tur idag bara för att njuta av alla träd som blommar nu  Blir glad i hela kroppen av allt som händer nu och varje dag i naturen och trädgår'n  För jag gillar varje årstid ... bara det inte blåser kallt
CITAT (Huggorm @ 27-05-2009, 21:43)  Dom skulle få två decimeter snö i fjällen i morgon, kasta dig i bilen och åk upp medan du har chansen  aj sjutton...det missade jag....nu är det väl för sent.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|