Full version: Höst
Bettis
När jag var ute med hundarna nu på morgonen så gick jag och funderade över vad jag skulle pyssla med i skogen confused.gif Visst är det härligt med våren, fåglarna kvittrar för fullt och blommorna slår ut, härligt. Jag går ju alltid i skogen och då är det lite kul att ha något att göra, plocka svamp eller bär, men nu finns det ju inget att göra bara gå omkring är ju inte så himla kul crying.gif . Så idag tyckte jag att det var riktigt tråkigt, började vänta på hösten -fear-.gif så härligt med svamp och bär som man kan plocka i flera timmar, så härligt det ska bli och sådär lite kallt i luften, kvällarna blir kortare och man måste inte ut och jaga kirskål mm vilket jag gör mest hela dagarna. Tänk så skönt att få sitta inne utan att ha dåligt samvete för att man inte ligger på knä i trädgården :blush : ja, ja jag tyckte bara att det var lite tråkigt att bara gå omkring idag, det blir nog bättre i morgon whist.gif tror jag.
Aqvakul
Carpe Diem!
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 25-05-2009, 14:17) *
Carpe Diem!

Håller iof med dig flirting.gif men ibland blir det lite tråkigt, man vill ha något att pyssla med, kanske ska börja samla kottar, grenar eller nått när jag ändå går omkring giggle.gif
Alba
Om du tar med kameran har du mycket fint att fota i skogen. Ta närbilder på knotiga grenar eller lägg dig på marken och fota småkryp och blommor.
Ljuset som silar mellan grenverken blir troligt fina bilder.

Och så naturligtvis......vi vill ju se bilderna på Odla.

Bettis
CITAT (Alba @ 25-05-2009, 14:46) *
Om du tar med kameran har du mycket fint att fota i skogen. Ta närbilder på knotiga grenar eller lägg dig på marken och fota småkryp och blommor.
Ljuset som silar mellan grenverken blir troligt fina bilder.

Och så naturligtvis......vi vill ju se bilderna på Odla.

Naturligtvis tummenupp.gif tänkte inte på kameran men visst den ska få följa med thanks.gif thanks.gif för tipset (visst ska du få se korten naughty.gif )
andersen
CITAT (Bettis @ 25-05-2009, 14:08) *
När jag var ute med hundarna nu på morgonen så gick jag och funderade över vad jag skulle pyssla med i skogen confused.gif Visst är det härligt med våren, fåglarna kvittrar för fullt och blommorna slår ut, härligt. Jag går ju alltid i skogen och då är det lite kul att ha något att göra, plocka svamp eller bär, men nu finns det ju inget att göra bara gå omkring är ju inte så himla kul crying.gif . Så idag tyckte jag att det var riktigt tråkigt, började vänta på hösten -fear-.gif så härligt med svamp och bär som man kan plocka i flera timmar, så härligt det ska bli och sådär lite kallt i luften, kvällarna blir kortare och man måste inte ut och jaga kirskål mm vilket jag gör mest hela dagarna. Tänk så skönt att få sitta inne utan att ha dåligt samvete för att man inte ligger på knä i trädgården :blush : ja, ja jag tyckte bara att det var lite tråkigt att bara gå omkring idag, det blir nog bättre i morgon whist.gif tror jag.

Det finns gott om svamp nu, det är flera år sedan jag hittade så mycket svamp på försommaren, vårmusseron och stenmurklor är det gott om.
Berith
Höst ja... Nu är det bara en månad kvar tills det går mot mörkare tider igen. tummenupp.gif
Huggorm
Plocka örnbräken, så gör du nytta smile.gif
Alba
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 16:52) *
Höst ja... Nu är det bara en månad kvar tills det går mot mörkare tider igen. tummenupp.gif

Usch ja......men nog får vi väl hoppas på liiite sommar först.
Meriona
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 16:52) *

Hösten är också min favoritårstid! Sommaren kunde jag egentligen hoppa över, gärna två vårar och två höstar för min del! yes.gif
Aqvakul
Nej, den här tråden blir man inte särskilt glad av. Jag tänker iaf fortsätta att njuta av försommaren.
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 27-05-2009, 19:41) *
Nej, den här tråden blir man inte särskilt glad av. Jag tänker iaf fortsätta att njuta av försommaren.

Men visst är det härligt att varje årstid har sin bejakare? flirting.gif
Huggorm
Sommaren är underbar, när allt är grönt och levande. Den vill man absolut inte vara utan smile.gif
Meriona
Det är ju trevligast att segla på just sommaren, det måste jag hålla med om.... wub.gif
Alba
Jag såg bilder i dag från ett träningsläger på skidor i Klimpfjäll .......åhh snö tänkte jag så härligt.
Men det vågar man ju knappt säga och inte heller säga på Odla.........så jag har inget sagt. giggle.gif unsure.gif
Huggorm
CITAT (Alba @ 27-05-2009, 21:24) *
Jag såg bilder i dag från ett träningsläger på skidor i Klimpfjäll .......åhh snö tänkte jag så härligt.
Men det vågar man ju knappt säga och inte heller säga på Odla.........så jag har inget sagt. giggle.gif unsure.gif

Dom skulle få två decimeter snö i fjällen i morgon, kasta dig i bilen och åk upp medan du har chansen biggrin.gif
Berith
Njaaa... nu var jag ju lite ironisk med mitt tidigare inlägg. naughty.gif Här tas en dag i taget och just nu är det den 28 maj och inget annat. Inlägget var mest för att reta dom som hellre befinner sej i framtiden, finns ju tex dom som firar jul i november har jag märkt. blush.gif
Myosotis
CITAT (Alba @ 27-05-2009, 21:24) *

Vi är nog många här som älskar vintern! tummenupp.gif Fast allra bäst tycker jag om tidig vår. yes.gif Vinterhatarna gnäller över vintern hela vintern, men ve den som inte gillar sommar! Det får man inte säga. wink.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 28-05-2009, 09:38) *
Vi är nog många här som älskar vintern! tummenupp.gif Fast allra bäst tycker jag om tidig vår. yes.gif Vinterhatarna gnäller över vintern hela vintern, men ve den som inte gillar sommar! Det får man inte säga. wink.gif

Hihi jag känner en förbannelse på mig... giggle.gif Fast egentligen gillar jag alla årstider, men jag gillar hösten mycket mycket mer.
Huggorm
Vår och höst är mina favoritårstider, jag tycker om förändring
Meriona
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 15:24) *
Vår och höst är mina favoritårstider, jag tycker om förändring

Se där en ung man i min smak! tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 28-05-2009, 18:35) *
Se där en ung man i min smak! tummenupp.gif

Än finns det hopp om ungdomen wink.gif
Dilara
Jag älskar sommaren när allt är grönt & fint!
Snöflinga

Tog en extralång tur idag bara för att njuta av alla träd som blommar nu rolleyes.gif Blir glad i hela kroppen av allt som händer nu och varje dag i naturen och trädgår'n tongue.gif För jag gillar varje årstid ... bara det inte blåser kallt unsure.gif
Alba
CITAT (Huggorm @ 27-05-2009, 21:43) *
Dom skulle få två decimeter snö i fjällen i morgon, kasta dig i bilen och åk upp medan du har chansen biggrin.gif

aj sjutton...det missade jag....nu är det väl för sent.
giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon