Full version: Mullbär Mulle
Sickboy
Funderar på att testa en Mulle, och har läst på flera ställen att man kan/bör sätta den i en upphöjd rabatt, men varför ska det egentligen vara det? Hade hellre velat sätta den på plan mark så att säga, är detta inte lämpligt?

Hur stor/hög blir en Mulle? Vad jag läst mig till verkar den vara mer som en buske med många stammar än ett träd, stämmer det?

Mvh
Niclas
Alexander-VG-zon3
vilken växt zon har du?

jag tycker det är lite överkurs att odla Mulle upphöjt, om man nu inte bor väldigt kallt.

har du den upphöjt så klarar den vintern bättre och kommer igen snabbare på året.

den blir som en buske och/eller som ett busk-träd. även om den är härdig så kan den första vintrana frysa ner lite i grenarna.

bor du milt så tycker jag du hellre ska satsa på Svart Mullbär Morus nigra, lite känsligare än Mulle men godare bär. Svart Mullbär klarar i skyddande lägen upp till zon 3 och där kan det vara en fördel att odla upphöjt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon