Malin_MeL
igår impulsköpte jag ett droppbevattningssystem på Jula. Hela systemet kostade 79 kr och jag var faktiskt lite skeptisk men idag satte jag ihop det och det funkar fint. Allt man behövde var med i kartongen, och jag har faktiskt en del grejjer och slang kvar så jag kan bygga ut eftersom.

det var inga ställbara dropppinnar som gardenas men jag känner att detta kommer att funka så hyfsat som det går smile.gif

frågan är hur man ska ställa in timern, det är ju inte precis samma väder varje dag.

vad har ni för filosofi? vattna en stund varje morgon? har ni det igång redan nu?
cecar67
jag köpte bevattning +timer på willab och det kostade mer än 79kr,har inte kopplat det än.tänkte vattna en gång på kvällen och en gång på dan,kanske blir lite om det är riktigt varmt
Malin_MeL
Jag har läst någonstans att man inte ska vattna på kvällen för att växter som står blött på natten riskerar att utveckla svampsjukdomar.

Jag har tidigare år vattnat varje dag direkt efter jobbet, och ibland på morgonen.
Hur vattnar ni?
ulrika falkman
Hej!

Provade att köpa samma billiga på Jula men den läckte som ett såll vid kopplingen man sätter på kranen! Kanske var ett dåligt exemplar då? Ngn annan som provade denna billiga?
blomkronan
CITAT (ulrika falkman @ 13-06-2009, 20:24) *
Hej!

Provade att köpa samma billiga på Jula men den läckte som ett såll vid kopplingen man sätter på kranen! Kanske var ett dåligt exemplar då? Ngn annan som provade denna billiga?

Läckte som ett såll? g.gif Nu vet jag inte hur erat system ser ut ... men är det vid "gängor" det läcker?? Då ska du använda gängtejp, det tättar smile.gif
Malin_MeL
Var det ens krankoppling med i paketet? jag har för mig att systemet började med tryckreduceraren. Jag använde slang som jag redan hade satt i kranen så jag kanske bara kastade de delarna isåfall.
men den passar ju ihop med vanliga standard kopplingar som säljs överallt. så det kanske är värt att köpa en ny krankoppling för en tia eller två.
hoppas det funkar i övrigt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon