Full version: Stormvarning!?
MariaS
SMHI har lagt ut stormvarning för hela sydvästra sverige inför morgondagen!? confused.gif Och jag som trodde det var sommar nu... blink.gif
Meriona
Nu skojar du väl? Måste kolla....
Katten maja
tur man bor i norrland då laugh.gif
Meriona
Här ska det bara bli 9 m/s, det är ju inte såå mycket vift? rolleyes.gif Men Trollhättan kanske är en "utpost" som inte räknas till södra Sverige? g.gif rotfl.gif
MariaS
Titta här
Meriona
Knepigt då har de olika uppgifter på samma sida, för söker man på min ort så är det helt annorlunda. Mysko! w00t.gif
MariaS
Ja 21-23 sekundmeter skiljer sig något från 9 får man nog säga!
Motti
Jo men gösse då !det ska bli stormbyar här också ju fear.gif 21-23 per sekundmeter i byarna då får man surra fast båtarna och allt annat som kan blåsa iväg g.gif Var längeseda man va med om en storm så här års !Kan tillägga att vi bor sydöstra delen av småland Nässjö.

Motti
Huggorm
Hoppas inte alla späda, nyutslagna löv och skott blåser sönder sad.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har stormen kommit in över Västkusten. Det blåser ordentligt i träden, men är inte särskilt kallt: +17 grader.

Olle
Monica M zon 4
Här ska visst blåsa 21-23 meter per sekund i byarna. Men det blåser inte särskilt mycket. Undrar om det blir värre eller om det värsta blåste över i natt? Antar att det är värre utåt kusten men här i inlandet är det inte så farligt.
Lars-Olof Arvids
Jag tror att det värsta har blåst över. Visst blåser det fortfarande här vid kusten, men inte så som i natt.

Olle
Monica M zon 4
Jasså, det värsta är över allaredan. Märkte inte att det blåste så mycket i natt. Har sovrummet åt norr och en mycket god sömn!
Huggorm
Ja, inte blev det så illa som befarat
MariaS
VArningarna ligger kvar och vinden ska visst inte kulminera förrän fram i eftermiddag.
Berith
Nu är det bara lite vind i trädtopparna, men i natt stormade det rejält här.
AnneMysan
Här i Stockholmstrakten blåser det rejält nu.
Berith
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 08:33) *
Nu är det bara lite vind i trädtopparna, men i natt stormade det rejält här.

Jag ändrar mej efter att ha varit ute och kollat in vädret live. Det blåser rejält på 165 cm höjd också. rolleyes.gif

Men solen skiner och det är 14 grader. tummenupp.gif
Katten maja
Var så glad igår då det inte var någon storm men så går det när man är stor i truten nu blåser det rejält istället men solen skiner så någon tröst i eländet är det men det kanske sluter till kvällen när jobbdagen är slut. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-05-2009, 22:43) *
Nu har stormen kommit in över Västkusten. Det blåser ordentligt i träden, men är inte särskilt kallt: +17 grader.

Olle

samma väder här vid den tiden, i går natt vid 22-23tiden och framåt har stormat och blåsigt kraftig. idag varierande ibland stilla och ibland kraftiga vindar.
Motti
Här i Nässjö blåser det halvstorm nu !skulle tro att det är tio sekundmeter eller mer i byarna,men inte blev det några 15 -20 sekundmeter!verkar blåsa mest uppe i trädtopparna grenar som far ner osv men inte ha det tagit något av det nysådda som just kommit upp som tur är och inte går det några stora vågor på sjön heller.Men blåser gör det helt klart shy.gif man håller sig gärna inne i dag.
Snöflinga

Här i Örebro blåser det parasoll i luften och inga äppelblom kvar på trädet mad.gif Småplantorna som jag ställt på trädgårdsbordet är bara ett minne blott .. morr
MariaS
vid lunchtid blåste det runt 14 sekundmeter. Nu är det uppe i 17! De som kör skogsmaskinerna i skogen bredvid, har faktiskt åkt hem! Annars brukar ju de köra dygnet runt...
Platinum
Här blåser rätt friskt också i omgångar också, kustrapporten säger kuling 14-17m/s och det verkar rimligt.

Inga materiella skador hemma hos mig annat än att ett parasoll tog vindfång så ett av trädgårdsborden flög några meter. Vädret kan man inte styra så jag ska inte gnälla egentligen men mindre roligt i blåsvädret är att risken för gräsbrand i området är hög. Eld och blåst är ingen bra kombination.
Huggorm
Usch, det var ännu värre motvind än vanligt på cykelturen idag. Nu räckte det inte att trampa i nedförsbackarna, nu fick man växla ner också sweatingbullets.gif
ingrid fuxwall
Det har blåst något förskräckligt i dag - de flesta dörrarna har blåst upp och strömmen försvann under några timmar
FridaViva
Här plockade jag rester av trädgårdens materiella inredning under förmiddagen...sen gav jag upp! Har flera nyplanterade ungträd som böööööööjde sig för vinden. Men till helgen kommer sommaren, säger de. Igen;)

Hälsningar Frida i Jönköping
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon