steffs29
Hej! Jag tänkte höra om någon vet vad denna blomma heter? Jag ser den varje år längs med vägen och den blommar väldigt länge och den får som bollar nästan med blommor i denna färg. På bilden är dom precis utslagna.

Kolla gärna i vår blogg på vår lilla trädgård som håller på att växa fram.

Vår trädgårdsblogg
CillaM
Ser ut att vara rosenglim, Silene armeria. Någon annan?
cistus
Tjärblomster tror jag. Enkelt att ta på känn i alla fall! "Tjäran" på stjälken!
/cistus
mojan
Ser ut som Tjärblomster, tycker jag. Om du känner på den så är den lite klibbig.
Aqvakul
Jag tror också på Tjärblomster...
CillaM
CITAT (mojan @ 26-05-2009, 18:24) *
Ser ut som Tjärblomster, tycker jag. Om du känner på den så är den lite klibbig.

Även rosenglim är klibbig. Fast å andra sidan har rosenglimmet inte de smala bladen som tjärblomster och som bilden visar.
steffs29
Oj vad mycket svar smile.gif

Jag googlade på alla era tips och det är många som är väldigt lika men tjärblomster känns närmast. Det växer mycket av denna runt om här hos oss och den verkar trivas riktigt torrt och soligt. En ört visade det sig. Den är nog allra finast vilt i naturen men kan tänka mig lite av den vid vår mur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon