Full version: kotte med rosa nos
vildvittra
i morse snavade jag nästan över dessa småkottar som antingen vänslades eller var osams
en av kottarna har rosa nos,något jag blev förvånad över
kan den ha blivit skadad någon gång eller förekommer det vitiligo även hos kottar
annars ser den högst ordinär ut tycker jag
(inte mindre söt för det dock)
vad tror ni?
amaira
Ingen aning, men den är även rosa runt ögonen. Kul att se.
Meriona
CITAT (vildvittra @ 26-05-2009, 19:22) *
i morse snavade jag nästan över dessa småkottar som antingen vänslades eller var osams
en av kottarna har rosa nos,något jag blev förvånad över
kan den ha blivit skadad någon gång eller förekommer det vitiligo även hos kottar
annars ser den högst ordinär ut tycker jag
(inte mindre söt för det dock)
vad tror ni?

Ringorm förekommer hos igenkottar som kan ge hår/tagg-avfall, kan det vara det tro?
vildvittra
tror inte det är ringorm Meriona,båda såg taggade och friska ut, tror att inte de är så väldigt gamla var ungefär i storlek halv skogaholmslimpa eller äldre marsvin
tycker det nästan ser ut som magen har inslag av vitt också men är inte säker

(fy om det är ringorm!mina katter får gå ut nån timme och stryker runt i samma buskar...)
förekommer det albinism hos igelkottar också tro(inte för att jag tror denna har det men ändå)
Azur
Visst kan igelkottar vara albino, helt eller delvis.
Myosotis
CITAT (vildvittra @ 27-05-2009, 10:52) *
ungefär i storlek halv skogaholmslimpa...

wub.gif giggle.gif

Är det bara jag som inte ser? Jag fattar inte vad det rosa är på bilden. Om det är runt ögat som jag tror så ser det INTE friskt ut. Den har mörka pigment i övrigt, ser ju svart ut i ansiktet, mörkare än den andra, det är inte så sannolikt att den skulle vara partiellt albinistisk just där väl? Dessutom ser det svullet ut. Rätta mig om jag ser fel, men jag tycker inte att stackaren ser frisk ut!!

[attachment=35500:Igel.jpg]
amaira
CITAT (vildvittra @ 27-05-2009, 10:52) *
i storlek halv skogaholmslimpa

giggle.gif Hihi, fnittrade jag också åt det här giggle.gif

Jag äter just inte skogaholmslimpor, men förstår precis storleken! yes.gif

Jag vet fortfarande inte, så jag är bara ute och gissar. Och jag vill inte få det till ringorm.

Om den är friks eller sjuk kan jag inte heller uttala mig om, såhär utifrån denna bild bara. Men den skulle kunna vara "bara partiellt albinistisk" och se ut sådär runt ögonen. Utifrån vad jag ser.
Airamya
Visst kan kottar ha lite rosa partier, det har jag sett ofta smile.gif
Det du markerat som öga, Myosotis, är nosen och det du markerat som nos är nog en bit av en baktass tror jag.

Jag kan inte se några konstigheter på bilden. Jättefina kottar smile.gif
amaira
CITAT (Airamya @ 28-05-2009, 10:21) *
Det du markerat som öga, Myosotis, är nosen och det du markerat som nos är nog en bit av en baktass tror jag.

Ehhh??? Nu vet jag verken ut eller in. Har ingen aning om vad som är vad. Jag får det till ett öga, annars till en vanskapt kotte ... confused.gif

Undrar vad som är vad... dunno.gif

... och jag ser varken baktass elelr nos ...
Wilmer
Ja, ögat ligger svart längre upp liksom.. Nosen är det skära. Tror ajg alltså.
noora
CITAT (amaira @ 28-05-2009, 10:49) *
Ehhh??? Nu vet jag verken ut eller in. Har ingen aning om vad som är vad. Jag får det till ett öga, annars till en vanskapt kotte ... confused.gif

Undrar vad som är vad... dunno.gif
... och jag ser varken baktass elelr nos ...

Jag får det till en halvt ihoprullad kotte, och det rosa är i så fall nosen smile.gif
Betty
Så ser jag det med - en helt vanlig liten kotte som är halvt hoprullad. Lilla cirkeln är en bakfot och stora cirkeln är ansiktet. (snett ovanför ansiktet, ca kl 13 ser man kottens vänstra öra)
[attachment=35507:s_tkotte.jpg]
amaira
Åhh, nu ser jag hur ni ser. Men, då blir den ju alldeles sné. Och får ett opropertionerligt litet huvud?

Jag ser också en hoprullad igelkott, med huvudet sett från sidan, nosen gömd bakom baktassen (eller vad det är), och örat uppe till höger precis som ni ser.

Kommer att tänka på de här bilderna

vildvittra
Myosotis-
kotten vände sig mot mig och det rosa är precis som många tippat nosen och inte ögat smile.gif

ska försöka hitta lilla orginalkotten igen,kanske börja mata med lite kattmjukmat:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon