anna-karin2
Vi är ute efter en prisvärd åkgräsklippare som gör jobbet. Då pratar jag inte Stiga för 30,000+ utan vår budget sträcker sig till MAX 20 000... Vi har ingen golfgreen o har inte heller för avsikt att anlägga någon. Vi vill bara att gräset ska se "prydligt" klippt ut.

Vi glimtade lite på Julas Partner för ca 16.000. En trädgårdstraktor med hydrostatdrift. Tar tacksamt emot kommentarer om den. Eller tips på något annat!

Vi har kollat runt på blocket men utbudet är magert i Dalarna sad.gif

MVH/ Anna-Karin
Eva i Höga
Det finns en av märket MTD som är bra och prisvärd. Återkommer imorgon med mer uppgifter.
Buggebubben
Hej,
Jag har en gammal Stiga Villa från -97 som jag är mycket nöjd med. En sådan begagnad ligger på ca 10000:- på blocket. För 20000 får ni en bra mycket nyare maskin som ger er bekymmersfritt klippande.

Jämförelsevis så finns det ett dagis där jag har mitt barn som har en Partner med hydrodrift. Den är av senare årsmodell.
Men vilket skräp! Jag skulle 10 ggr av 10 välja en begagnad maskin av bättre kvalitet framför en ny maskin från någon av alla billighetsmärkena.
Kolla också vilken motor som sitter i klipparen. Det är skillnad på briggs och briggs.

Personligen tycker jag också att det ska vara ett frontmonterat klippbord eftersom man kommer åt på ett helt annat sätt i t.ex. hörn.
Buggebubben
Kan budgeten stretchas med 5k (en budget spricker alltid) så säljs en bra maskin nu till reapris

http://www.blocket.se/kristianstad/Toro_fr...a=23_10&w=3

Ordinarie pris på den maskinen är 39000:-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon