lisa.s.k.s
Hej! Här är ännu en vilsen själ som inte har en aning om vad för växt hon egentligen sköter. Detta är en bild från när jag precis skaffat den, för ca 1,5 år sedan. Nu är den mycket större och har hela tiden varit jättefin men har nu under våren plötsligt börjat hänga, ser ut som den inte kan hålla uppe tyngden av bladen Trots omplantering har det inte direkt blivit bättre. Så jag tänkte först och främst ta reda på vad det är för art så jag kan komma på vad det är som är fel! Någon som har nån aning?
Sussie F-Flower
En Pachira aquatiqa (eller hur det stavas?) Strandkastanj bla på svenska. Har även fler svenska namn men kommer inte på nu...

edit: Den mår bra av att duschas lite nu och då. Mycket ljus. Jag har en i söderläge utan persienner,plus en annan också i söderläge men med skärmtak utanför fönstret. Båda är gröna och fina men har inte vuxit så väldigt mycket sedan jag köpte dom för drygt ett år sedan.

Mina tappade alla blad i höstas men så började jag att duscha dom och då blev det genast fart igen. Jag ger mina mjukt vatten annars tycker jag att bladkanterna blir bruna...

Välkommen hit också! biggrin.gif
lisa.s.k.s
Okej, kul att få lite info! Ska genast duscha litegrann, ljust står den så borde inte vara några problem. Tack så mycket för svaret och välkomnandet! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon