Hej på er! Är det som jag tror en fjärilshibiskus som blommar hemma hos mig? Titta gärna i mitt album och ge mig ett svar album
jag hoppas verkligen att den är lite ovanlig då jag har skrytigt lite inför vänner och bekanta ´
kopernikus
13-10-2003, 05:16
Åh vad den är fin!!
Lite dålig på namn å sånt, men nog ser det väl ut som en fjärilshibiskus.
Hör gärna av dig om du känner att du vill bli av med ngt skott eller så!!
mekare
13-10-2003, 07:54
jag brukar klippa ner den varje vår så sticklingar är inga problem. påminn mig i vår så skickar jag.
kopernikus
13-10-2003, 08:06
Underbart!
Jättekul!! Samlar nämligen på olika hibiskusar.. Hörs till vår´n!!
Emser
13-10-2003, 20:31
kan jag också få ett? Jag har en massa som jag kan byta med!
Sylvia
13-10-2003, 21:41
Jadå, och jag har också en sådan. Jag skulle också vilja ha en del vildarter, men då får jag tyvärr kasta ut hälften av andra rumsväxter först, för hibiscusarna blir stora och tar så mycket plats!
Eva i Skåne
13-10-2003, 21:57
Så vacker den är
Helen i Piteå Zon 5
14-10-2003, 07:29
Urläcker, har själv en fjäderhibiskus med varigerade blad, men den har nu tappat nästan alla blad och ser inte speciellt fin ut. /Helen
mekare
14-10-2003, 18:00
Tack alla. klart att så många som möjligt ska få skott i vår. jag lägger ut ett meddelande när det börjar bli dags för klippning.
Den är jätte stor nu cirka 1,80 m hög och 3 famnar bred runt kronan. Den växer som ett ogräs, men tyvärr så brukar den tappa alla bladen på våren när jag ställer ut den. Det är väl den starka vår solen antar jag.
Jag hoppas bara att den klarar vår flytt i november, växter har frysigt ihäl under flytt förr.
/Mekare
Sylvia
14-10-2003, 18:05
CITAT (mekare @ 14-10-2003, 19:00)
Jag hoppas bara att den klarar vår flytt i november, växter har frysigt ihäl under flytt förr.
/Mekare
Ta o svep den i ett par tre lager växtskyddsfolie och skydda krukan väl mot kyla, flyttlasset kan ju bli stående i kylan länge. Men allra bäst om du kan ta med den i varm förarhytt, inte bland flyttgrejerna i lasten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.