Full version: Söta Paulior
Rossi
Måste bara få visa min fina Saintpaulia. För ett tag sedan fick jag ett blad av en vänlig Odlakompis och se så söt och fin blomma det blev av det hela! Just nu har den många fler blommor men jag blev så jätteglad när jag såg de första knopparna.

Jag har fastnat lite för Paulior just nu så är det fler som har söta bilder så lägg ut bilder så vi andra får se! yes.gif

[attachment=35438:_DSC6839.JPG]

kikki
Så flott den var, dette med å få blad til å slå rot, må da være vanskelig,så lykke til med din flotte plante. bravo.gif
pialotta
hej Rossi,
du kan kika in på mina album, där finns massor med bilder på fina Saintpauliablommor!
P yes.gif
drutten25
Jag är så glad för min moonbeams

suck,jag fick inte med någon bild.
pialotta
hej drutten25, ge inte upp, prova igen, din moonbeams är såå vacker, jag vet!
Vi vill se, vi vill se
biggrin.gif

btw, jag fick ett BLAD av Moonbeams som har gett en planta som blommar nu, den är fin, den är hjulmönstrad!! men utan den vita kanten

eller kanske man inte kan kalla den hjulmönstrad? Rolig är den i alla fall, min "bladMoonbeams"
drutten25
CITAT (pialotta @ 27-05-2009, 23:44) *
hej drutten25, ge inte upp, prova igen, din moonbeams är såå vacker, jag vet!
Vi vill se, vi vill se
biggrin.gif

btw, jag fick ett BLAD av Moonbeams som har gett en planta som blommar nu, den är fin, den är hjulmönstrad!! men utan den vita kanten

eller kanske man inte kan kalla den hjulmönstrad? Rolig är den i alla fall, min "bladMoonbeams"

Jag försöker igen.

Moonbeams

pialotta
aha, det är hjulet som är vitt! Så fel jag hade! Å min har fått ett rosa hjul, så knäppt! Jag har ytterligare eb planta på g, från samma moderblad, spännande att se vad den ger för nåt.

Din är ju jättehäftig med de blåa kronbladen, fantastiskt vacker!
hej, P
Rossi
Mmm! Jättefina! Så söta!

Hoppas fler lägger ut bilder!
sqrulan
Hittade denna tråd och har nu två paulior som blommar.

Lyons spectacular
[attachment=55786:Lyons_spectacular.JPG]

Kings tresure
[attachment=55787:Kings_tresure.JPG]

Äh, jag har ju en till.
Bobs omega
[attachment=55791:Bobs_omega.JPG]
batski
CITAT (Rossi @ 27-05-2009, 18:19) *
Måste bara få visa min fina Saintpaulia. För ett tag sedan fick jag ett blad av en vänlig Odlakompis och se så söt och fin blomma det blev av det hela! Just nu har den många fler blommor men jag blev så jätteglad när jag såg de första knopparna.

Jag har fastnat lite för Paulior just nu så är det fler som har söta bilder så lägg ut bilder så vi andra får se! yes.gif

[attachment=35438:_DSC6839.JPG]

Grattis! Vad söt den är! Hur lång tid har det tagit från blad till blomning? smile.gif
sqrulan
g.gif Men nog måste det väl finnas fler som gillar paulior! Jag tittar gärna på mera bilder!
Rihane
Kan förstås inte motstå att visa en bild jag har. En som jag inte vet namnet på, blommar nu.

sqrulan
Vilken vacker bild!
zissi
Så många olika slags saintpaulior ni har och så rara sen...och vilka ovanliga färger... wub.gif

Jag har nog ca 8 stycken sådana som jag förökat genom bladsticklingar för flera år sedan. Men det är bara de här vanliga färgerna som man ofta ser uti butikerna. Jag har dem står bakom gardinerna i vardagsrummet när de inte blommar sen tar jag fram dem när de börjar blomma. Har inte varit så förtjust i dem när jag var ung, men nu tycke jag de är så söta. Nu sen vi flyttade har jag fönster som de verkar trivas så bra i också. Väldans korta perioder mellan blomningarna tycker jag.
[attachment=56064:Kvarn_ke...okt.__10.JPG][attachment=56065:Hembakat...aknoppar.
JPG]
sqrulan
wub.gif Men åhhh så fina och vad snyggt det blev med den där lådan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon