Full version: Unga passionsblommor
lisa_klump
En lite dum fråga kanske, men kan passionsblomman se ut som gräs i början?
Jag har sått passiflorafrön och det har kommit upp två små tuvor som ser ut precis som grässtrån och så har det sett ut i några veckor... Är det lönt att spara tro?
Alexander-VG-zon3
unga passiflora plantor ser inte ut som gräs.
Oros
Jag har satt ca 10 st passifloror nu, eftersom de andra verkade inte ta sig, det var också bara något gräsliknande som kom upp, antagligen ogräs som var med i jorden.
lisa_klump
Jaha, det var ju synd... även om jag inte var så hoppfull. Tack för svaren iallafall!
Marla5
Hej
Satte passionsfrukt tidigt i våras, 1 av 5 kom upp. Den är nu ca 5 cm hög och har avlånga blanka blad. Men det tog nog ca: 2.5 månad innnan den kom upp så ge inte upp..
Lycka till tummenupp.gif
Alba
Om det är ogräs som kommer upp ska du reklamera till fröfirman.
Ta ett foto och skicka med.
lisa_klump
Okej hoppet lever : ) jag river upp ogräset då och låter sådden stå.
Jag köpte fröna på tradera så jag har ingen fröfirma att reklamera till..
Dessutom är det ju inte säkert att det är fröna som jag köpte som har blivit ogräs. Jag tror som Oros sa, att det kom med jorden.
Victor.A
hej,

jag måste bara fråga lite här. hittade ingen annan stans.

men jag köpte någon slags passions blomma på min trädgårdsbutik jag försökte få upp dom från frön, både detta och förra året.

nu har hela påsen gått åt och inte en enda grodde=(
Vad har jag gjort för fel? eller kan det vart fröna ?

jag körde ner alla i varsin "torv cylinder" och lät stå ett tag. ( 3-4 veckor för att vara exakt)

Det hade inte hänt något med fröna.
Ska man göra på annat sätt för att få dom och gro? någon som vet.

mvh

Victor
kerstin z5-6
det kan ta 4-8 veckor innan de gror ....minst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon