Summer Snow
28-05-2009, 12:53
Jag har förlagt en beskrivning på en vägghängd blomlåda i lite gammaldags stil, att ex vis ha under fönstret. Lådans sidstycken är sågade i en svängd form. Har någon sett beskrivning till en liknande låda i en bok, tidning eller gratis beskrivning på någon hemsida e dyl?
CITAT (Summer Snow @ 28-05-2009, 13:53)

Jag har förlagt en beskrivning på en vägghängd blomlåda i lite gammaldags stil, att ex vis ha under fönstret. Lådans sidstycken är sågade i en svängd form. Har någon sett beskrivning till en liknande låda i en bok, tidning eller gratis beskrivning på någon hemsida e dyl?
Skulle jag oxå vilja ha.Någon?
gräsfritt
10-09-2010, 14:40
Låt mig ge ett exempel på en enkel blomlåda. Tillverkningen kräver inga specialverktyg, det Du behöver är en bågfil och en borrmaskin.
Du behöver träribbor c:a 12 x 18 mm, helgängad 5 mm gängstång och muttrar. Inför borrningen kan det vara bra att ta fram en borrmall så att avståndet mellan hålen blir lika.
Mina lådor har invändigt aluminiumplåt, fem bitar, ihopsatta med silikon. Bottenplåten har ett par dräneringshål.
Bilderna visar hur jag hängt upp mina lådor, konsolen är tillverkat av materiel enligt ovan.
Jo de var fina men jag är ute efter lite mer gammeldags stil.
Monarda
16-11-2010, 18:27
Kanske det här kan vara något av intresse?
[attachment=56370:IMG.jpg]
Ja det kan det verkligen! Mycket bra helt rätt,verkar vara från en bok vore kul att veta vad den heter finns säkert fler fina projekt där
Monarda
31-03-2012, 18:57
Tyvärr vet jag inte vilken bok det kommer ifrån, har själv fått den kopierade sidan.
Maj-Elén
31-03-2012, 20:55
Boken heter "Snickra till tomt och trädgård", skriven av Hans Mårtensson. ICA-förlaget ISBN 91-534-1306-7
Monarda
31-03-2012, 21:49
Och Bokbörsen har den till en billig penning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.