StinaR
I den djungellika "trädgård" dit jag flyttat, fann jag förkrympt inne i en häck, en buske som jag känner igen från andra ställen i stan men ej vet namnet på. Har inte lyckats hitta den i någon bok heller. Ser ut så här:

Ovala blad 3-4 cm långa, lite "matt" gröna (ej blanka). På andra ställen har jag sett att den blommar nu, med rosa blommor som påminner om kaprifol – men det är inte kaprifol, ingen klättrare alltså, utan en max 1 m hög/bred buske! Vad är det??
Eva 33c
Inom samma släkte som kaprifol (lonicera) finns en hel del buskar, olika slag av try.
Rosentry tex har rosa blommor, den finns också i olika varianter med rödare blommor och vita. Kanske kan vara något åt det hållet?
StinaR
Rosentry är det!! Har kollat bilder och precis så ser den ut (fast utan blommor, hoppas den blommar så småningom när den blir omskött!!) Tack för tips!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon