Christer i Falköping
[attachment=35559:Bilder_f..._Copy_1_.jpg]

Jag köpte dem som två-åriga fröplantor från Göteborgs botan och i infon stod det att de troligen skulle bli lila. Så var de också de första åren, men nu har de ändrat till vitt istället. Frösådda pioner vet man aldrig riktigt hur de kommer att se ut förrän de blommat i några år. Nu väntar jag bara på de tre andra sorterna att de skall komma igång ordentligt med knoppväxandet.

Christer.
Aqvakul
Så spännande! wub.gif
Christer i Falköping
Synd bara att de blommar över så fort.
Gunilla T
Underbart, något alldeles speciellt med buskpioner! Köpte två stycken i fjol av Krupke och de har kommit så fint men räknar inte med blomning ännu på några år.
Christer i Falköping
Om de är ympade kan de blomma ganska så tidigt i ålder. Ser du inga knoppar nu lär de knappast blomma i år, men kanske nästa.
Christer.
Gunilla T
En är ympad - den andra inte men de blommar nog inte i år men det är inget bekymmer - när det gäller trädgård har jag massor av tålamod.
jakob
oh ,,en sådan har jag med, köpt på Botan för två eller tre år sedan,,fast min växer bara på höjden,,den grönskar rejält,,men då ska jag med ha tålamod då...
men det har man ju i trädgården för där händer ju alltid ngt.
ha det gott =)Monica
Christer i Falköping
Det tog sex år innan dessa blommade för första gången, så tålamod är ett måste :-)
Överbölingen
Jag skulle gärna ha en buskpion. Har vi snö som i år (115 cm snö så är väl allt OK men blir det bara runt 60 - 70 så är det nog kört).
Christer i Falköping
Nu är de ju inga snabbväxare direkt, så varför inte pröva? Dessutom kan man ju alltid skyffla över lite extra snö när man ändå har såpass mycket som ni får.
Christer.
Aqvakul
Jag var i Botaniska trädgården här i Lund igår. Där var det en planta som hade både gula och röda blommor.
Christer i Falköping
Då måste den väl vara ympad med två olika sorter kan jag tänka. Måste varit en häftig syn att se :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon