Pia L
Sambon skulle köpa koskit i påse men kom istället hem med naturgödsel, vad är skillnaden?
Jag skulle ha det i växthuset till gurka, tomat och lite annat, går det lika bra att använda naturgödslet ändå, jag har bottnat med plantjord.
Jan Lindgren
Hej!
Det är fullkomligt likgiltigt för växterna vad du använder. Det viktigaste är att näringsinnehållet är deklarerat. Räkna inte att det räcker till att gödsla plantorna hela säsongen. Använd svag lösning av ett flytande gödselmedel varje gång du vattnar. Hemträdgården har haft en redovisning av köpejordar med odlingsresultat. Gå till biblioteket och läs. Mycket upplysande.
MVH
Jan Lindgren
Pia L
Tack för svaret, så enda skillnaden nu är då alltså att växthuset stinker död djävul, vilket det inte hade gjort med koskiten.
Jag hade tänkt att vattna med flytande blåkorn, och hoppas att det räcker, min första sommar med växthus
Aqvakul
CITAT (Pia L @ 29-05-2009, 18:36) *
Jag hade tänkt att vattna med flytande blåkorn, och hoppas att det räcker, min första sommar med växthus

Det blir säkert utmärkt bra!
Åsa, mälardalen zon 2
Naturgödsel = avföring från djur ex. ko, häst, höns

Antar att den påsen du fått innehåller en del höns det är lite mera sprutt i den gödningen än i ko, nackdelen är väl att hönsgödsel luktar lite mer än ko. Höns luktar dock inte lika mycket som Guano som jag testade ett år, vädigt drygt man behövde inte många msk per kvm men man fick ju hålla andan i växthuset.
Pia L
Försvinner inte den hemska stanken när man lagt ut den i växthuset nu då?? unsure.gif Jag trodde att det bara stank så mycket för att den nyss kom ur påsen....
Åsa, mälardalen zon 2
Lukten brukar försvinna efter ett något/några dagar.
Pia L
Tack!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon