Full version: Bilder
rosita
Hur ser det ut hos er?

Så här har jag det:

Ampeltomat.jpg

Aubergine.jpg

Gul melon.jpg

Gurka, melon och paprika.jpg

Tomater.jpg

Anja Danmark
Hej Rosita-

det ser helt fantastisk ud!

Jeg glæder mig over at jeg har fået et drivhus nu, som giver mig mulighed for at starte lige så tidligt som dig med at lave nye planter. Jeg fik det jo først sat op i påsken i år, så jeg kom lidt sent i gang....

mvh
Anja
Ywonne
Ohhh, vad fint det ser ut...

Så här ser mitt ut än så länge giggle.gif

Det är som sagt bara på förberedelse och planeringsstadie ännu.
rosita
CITAT (Anja Danmark @ 01-06-2009, 10:11) *
Hej Rosita-

det ser helt fantastisk ud!

Jeg glæder mig over at jeg har fået et drivhus nu, som giver mig mulighed for at starte lige så tidligt som dig med at lave nye planter. Jeg fik det jo først sat op i påsken i år, så jeg kom lidt sent i gang....

mvh
Anja

Lycka till med dina odlingar! Nästa år kan du ju börja tidigt. När du väl har börjat i år, kan du ju lägga in några bilder.

CITAT (Ywonne @ 01-06-2009, 13:31) *

Det verkar lovande!
Solander
[attachment=35695:DSC00650.JPG]

En bild på mitt nya växthus som vart klart i lördags. yahoo.gif
Nu är det bara plattorna på golvet som saknas.
rosita
CITAT (Solander @ 01-06-2009, 16:39) *
[attachment=35695:DSC00650.JPG]
En bild på mitt nya växthus som vart klart i lördags. yahoo.gif
Nu är det bara plattorna på golvet som saknas.

GRATTIS! Hur stort är det? Vad ska du odla?
Malin_MeL
Jag har precis blivit klar med mitt växthus och börjat flytta ut.

Paprika, de är stora, nästan som de i affären
[attachment=35722:SL554438_2.jpg]

Chili, från en köpefrukt, jösses vad de sätter frukt! jag har 5 plantor, en står fortfarande i en 6 cm kruka i köksfönstret men har ändå fullt med frukter
[attachment=35723:SL554442_2.jpg]

tomathörnan
[attachment=35726:SL554439_3.jpg]

Här bor min inneboende, vi har haft ett snack och vi båda känner att det är dags för denna att lämna hemmet och ge sig ut på egna rötter i växthuset
[attachment=35724:SL554445_2.jpg]

Min plats i s(t)olen
[attachment=35725:SL554410_2.jpg]
ABCiV
Vad härliga bilder! Vad långt era plantor kommit! Redan skördeklara tomater, gurka och paprika! Mitt är på gång, men inte alls så långt gånget :-)
Solander
CITAT (rosita @ 01-06-2009, 18:52) *
GRATTIS! Hur stort är det? Vad ska du odla?

Det är 14 kvadrat.....tog ett tag innan jag lyckades övertala sambon att 8 kvadrat var för litet.
I år har jag tomater både vanliga och ampeltomater, slanggurka och djungelgurka, chili.......alla pellisar ska dit o ja just de
i går inhandlade jag en melonplanta.
Funderar på att åka förbi plantskolan i grannbyn och kolla in deras vindruvor om dom nu går att odla i stora hinkar.
Ja så det blir lite av allt möjligt sen får vi se vad som funkar för mig och vad som ska sättas till nästa år.

Höll på att glömma bort mina physalisplantor som är sticklingar från fjolårets planta.

Vilket bra initiativ att starta den här tråden, det är så kul att se hur andra har det och själv så får man många bra ideér.
Chamomille
Jösses ABCiV ohmy.gif Va stort! En hel handelsträdgård smile.gif Lyllo dej.
rosita
CITAT (ABCiV @ 02-06-2009, 07:31) *
Vad härliga bilder! Vad långt era plantor kommit! Redan skördeklara tomater, gurka och paprika! Mitt är på gång, men inte alls så långt gånget :-)

Du har då gott om plats! bravo.gif Så härligt! Och så fina plantor!
ABCiV
CITAT (Chamomille @ 02-06-2009, 10:29) *
Jösses ABCiV ohmy.gif Va stort! En hel handelsträdgård smile.gif Lyllo dej.

Tack, jo visst är det stort! Jag är jätteglad och lycklig.. i morse när jag var ute och kollade till det så tog jag en liten piccologurka och gnagde på undertiden jag undersökte plantorna :-). Det här är livet!

Fast vissa dagar räcker ju inte tiden till riktigt och då kommer det dåliga samvetet... men det är sånt man får ta, om nån planta inte överlever gör det ju inte så mkt eftersom jag har så många :-)
Malin_MeL
CITAT (ABCiV @ 04-06-2009, 09:28) *
Tack, jo visst är det stort!

det är väl bredegårdens växthus? jag har kikat på dem...jag ska bara hitta ett hus med stooor trädgård först
hur stort är det?
är du nöjd med konstruktionen? jag har aldrig sett dem i verkligheten, bara på bild, men jag gillar dem!
ABCiV
CITAT (Malin_MeL @ 04-06-2009, 10:43) *
det är väl bredegårdens växthus? jag har kikat på dem...jag ska bara hitta ett hus med stooor trädgård först
hur stort är det?
är du nöjd med konstruktionen? jag har aldrig sett dem i verkligheten, bara på bild, men jag gillar dem!

Japp det är ett Bredegårdens. Men det jag har är begagnat, fast aldrig tidigare uppsatt. Men det har ett gäng år på nacken och stämmer inte riktigt med de du köper idag. Fast med lite fantasi fick vi ihop detta med. Det är ett billighetsväxthus har jag förstått, man får ju ett ganska stort för mindre pengar än på t.ex. Willab. Vad som avgjorde att vi valde detta är att det är gjort av stål, inte aluminium. Vi bor på en väldigt blåsig plats och det är inte så kul om det blåser iväg.

Jag tycker det är värt att lägga lite pengar på att lacka det, det är en väldigt skillnad i utseende!

Konstruktionen är jättebra! Gillar det sneda väggarna, även om det kan vara lite joxigt att möblera, det beror lite på vad man tänkt ha i växthuset. Men... var beredd på att det TID att montera! Glasen är stora = tunga och svårhanterliga om man inte är van vid glas. Vet inte vad Bredegårdens tar för att montera upp det.

Kontakta Bredegårdens och fråga vad de har för kunder i ditt område, så kan du ju åka dit och fråga om du får titta. Så gjorde vi!
skogstroll
vad härligt, jag tycker det växer trögt hos mig, plantorna ser ganska ynkliga ut, fast det kanske inte är så konstigt, antingen är det jättevarmt eller svinkallt ute thumbdown.gif
Bock
Hejsan!

Jag skickade in bilder och eftersökte om flera kunde skicka upp på sina växthusbilder...och se vad andra har för ide´r samt vad som odlas i sitt växthus... så jag får väl skicka upp lite uppdateringar hehe

Mitt växthus!!!

[attachment=36376:V_xthuset_20090608.JPG]

Paprikatomat...två i en hehe kan va roligt att testa??

[attachment=36377:Paprikat..._Mogning.JPG]

Och tomater som alla andra....

[attachment=36378:Tomater_..._Mogning.JPG]

Fick inte med mera men jag får väl fixa ett par bilder till ???
Bock
Hejsan Igen!

Här har ett bygge som jag är väldigt nöjd med hyllan & vattentunnan med tappkran...växthus.temp vatten till gurkor och dyligt...

Hyllan & Tunna

[attachment=36380:Vattentunna.JPG]

Min odling i tunnor och hinkar

[attachment=36381:Odling_I...Uppvuxit.JPG]

Hoppas flera skickar upp bilder nu.....
skogstroll
det där med tunnan var piffigt tycker jag smile.gif hittade du en tunna med kran på eller kan man montera en på en vanlig plasttunna?
Chamomille
CITAT (Ywonne @ 01-06-2009, 13:31) *

tummenupp.gif
Var sak har sin tid.
Anja Danmark
Så er der lagt fliser i drivhuset, og planterne er flyttet ind igen. Jeg synes, at det er blevet fantastisk fint og jeg kommer til at opholde mig der i rigtig mange timer....

[attachment=37644:DSC_0069.JPG]
Ywonne
Åsså här långt är det gånget nu...
Ska väl säga att jag sade stopp, när jag såg att Peter hade ont i ryggen, jag sa att du kan väl vänta tills du inte har ont eller i alla fall till semestern med det där....
Vi ska ha 3x50 årskalas här den 18 juli, så det finns lite annat att styra med i stället.

Och precis som du säger Chamomille...var sak har sin tid. Jag hade inte planerat att det skulle vara klart förrän till nästa vår i alla fall.

Malin_MeL
Nu börjar paprikor och chili att mogna, ska bli så spännande att smaka!
[attachment=37704:SL554641_2.jpg]
Sussie F-Flower
Härlig tråd och fina bilder från er alla! Kul att se vad NI har åstadkommit!

Mina fönster till mitt växthusbygge står fortfarande 5 mil hemifrån mig... laugh.gif
Irene_L
CITAT (Malin_MeL @ 07-07-2009, 22:17) *
Nu börjar paprikor och chili att mogna, ska bli så spännande att smaka!
[attachment=37704:SL554641_2.jpg]

Härligt!
polecat
Så här ser mitt växthus ut, skulle kunnat vara lite större (mycket större) men pappa hade ledsnat så jag fick det..... biggrin.gif
090709

Det ryms ganska mycket ändå t o m ett litet bord och två stolar till frukosten...
Monarda
Så här ser mitt lilla krypin ut för tillfället.

[attachment=38177:P7131384a.jpg]

[attachment=38178:P7131364a.jpg]

[attachment=38179:P7131367a.jpg]

[attachment=38180:P7131368.jpg]

Pia L
Det grönskar för fullt i växthuset sen vi äntligen fick det klart för ca. 1½ månad sen

växthuset 12Juli 2009.JPG

Stevick

Här är det nyaste av växthusen! Har två.. Det första blev på tok för litet när tomaterna började växa.. O så fort de fick detta, för mig nya(fick växthuset av min kusin, han skall flytta till USA.. Det var några trasiga skivor, men det åtgärdades snabbt med ett smatal till glasmästaren, så nu är det helt igen!), växthus, så har de börjat grönska nåt soppas! Växer som bara den! Trevligt växthus!

Det andra, som inte är helt klart, skymtar ni i bakgrunder på det understa kortet... Ihopbyggt med skjulet... Det är till för alla citrusar o pelargoner!

Vickan
skogstroll
[attachment=38563:P7120012.JPG]

och en liten aubergine börjar ta form bravo.gif skördat en gurka, en till på G och tomater och chili!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon