Full version: Operas webbläsare
skånepåg
Tänkte testa opera idag och funkar perfekt men försöker fortfarande lära mej det för det finns ju så mycket mer än i mozillas läsare men till frågan, på en sida som lunarstorm ser det ut så här, typ 1/3 av sidan visas bara, hur fixar man detta, verkar bara vara den sidan vet nån av er hur man fixar det?? Tack på förhand ^^
Platinum
Har du kollat dina inställningar under verktyg, inställningar, avancerat. Visning t.ex. vad har du ibockat där? Antar det körs ett och annat script på lunar så kanske där det trilskas.
skånepåg
Nja jag har testat de flesta sakerna men det är bara den sidan, så här ser mina inställningar ut...
noora
Jag har aldrig testat just Lunarstorm i Opera, men jag har märkt att en del sidor inte visas korrekt i Opera. Oftast är det då något litet fel på sidan, men Mozilla och Internet Explorer klarar av att visa sidan ändå genom att vara lite "slappa" i tolkningen av reglerna för hur sidan ska vara kodad. Ibland är det tvärt om - en sida funkar bättre i Opera än i t.ex. Mozilla eller Internet Explorer smile.gif

Dom som bygger webbsidor testar oftast i Explorer först och sedan eventuellt i Mozilla, men det är förmodligen många som inte testar i Opera.

Det hetaste tipset jag kan ge är att se till att du har den absolut senaste versionen av Opera, men det är inte säkert att det hjälper.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon