Full version: Lite shopping.
Ezereht
Var och skulle kolla om Irma eller Leonardo da vinchi kommit in i dag, Irma hade dom inte och Lenoardo kostade 369kr, lite häftigt även om det var ett jättefint exemplar. Bidde en Gallicaros istället, Charles de Mills, och min första hosta, hittade en jättesöt med gråblå blad och vita kanter (El nino).
strandskatan
369 kr, du skojar! Carles de Mille är jättefin, den tänkte jag köpa, men då fanns inte den och det blev Cardinal de Richelieu i stället - så där går det ofta - vem vill åka hem tomhänt? Hostor har jag inga, de lär vara namnam för sniglar.
octachoron
Plantagen hade en del väldigt stora och knopprika rosor, redan för flera veckor sedan, som de sålde dyrt över 300 kr.
Bl a hade de Rose de Rescht .
Deras "vanliga", dvs normalt utvecklade, rosor kostade bara hälften.
Kajsa
Nej, dom måste skrivit fel ! Rabattrosor kostar inte 369 kr, max 120 skulle jag betala. Köp dom på Rosenposten skriv och hör om Knud säljer dom nu, han tar 98 kr.
Ezereht
CITAT (strandskatan @ 30-05-2009, 18:26) *
369 kr, du skojar! Carles de Mille är jättefin, den tänkte jag köpa, men då fanns inte den och det blev Cardinal de Richelieu i stället - så där går det ofta - vem vill åka hem tomhänt? Hostor har jag inga, de lär vara namnam för sniglar.

Jag stod faktiskt och tittade på Cardinal de Richelieu och Mme Hardy häromdagen på Smultronstället. Men jag kunde inte välja så det blev ingen. Richelieu ser på en del bilder så sladdrig ut i blomman, vet inte om jag gillar det, fast färgen är ju supersnygg. Mme Hardy verkar jättetjusig men jag har redan ganska många vita och så stod det mycket taggig, och det är ju lite aber. Då måste man hitta nån särskild plats där det inte springs så mycket. Charles de Mills skulle inte vara så taggig smile.gif Jag blev lite funderasm över hur djupt man ska plantera den dock. Brukar gallicor vara okulerade?

åååh vad jag vill att något ska börja blomma snart. Häggen blommar och plommonträdet, men ännu inte någon ros och inte äppelträdet heller. Jag längtar såååååå.
Stiffe
Ja, även gallicor brukar vara okulerade.
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon