Full version: Bouganvillea
eml
Fick just med mig några Bouganvillea-frön från Spanien och har försökt hitta info om när/hur dessa ska sås men inte hittat någon. Nu hoppas jag på denna outsinliga källa till visdom smile.gif.
Är fröna "färskvara" eller kan de vänta till våren? Hur ska de sås (sådjup, ljusgroende, värme, känsliga för något, snabb/långsamväxande, etc)? Vilken slags jord vill de ha sedan? Tacksam för all info, råd och tips!
kerstin z5-6
har du tillskottsljus kan du så när du vill -men jag rek på andra sidan året dev . i januari -med ljus
De behöver antagligen ingen köldperiod smile.gif
mamamaggan
Visst är tråden några år men jag tar upp den igen. Mina bouganvillea blommade förra året och blommorna fick sitta kvar. Nu har det kommit nya och då passde jag på att ta bort de gamla .

Då kommer min fråga , hur ser fröna ut ? Sitter de kvar inne i de gamla blommorna? Skulle gärna vilja så några men då måste jag ju veta hur fröna ser ut.

Snälla , någon som vet och kan hjälpa mig ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon