[attachment=35604:kompost.jpg]
Min far byggde den efter en beskrivning över telefon, kanske lite vag beskrivning då den blev lite större än jag tänkt. Men det gör inte så mycket då finns det plats och man kan kanske öka komposteringsintervallerna och kanske köra årsvis per fack ( 2 fack) så slipper man gräva ur och efterkompostera. Någon som har erfarenhet?
Då den var lite större än tänkt och lite annorledes med dörrlösningarna så blev det inte som vi tänkt med placeringen. Har grävt ur en sluttning vid tomtgränsen men när komposten anlände utbrast sambon ' ser den ut så där - jamen då får den stå bakom garaget ' (...där jag själv tyckte att den skulle stå från början...)

Men då fick jag ju helt plötsligt en ny rabatt på köpet! inte så dumt eftersom jag beställt lite växtlighet härifrån odla, bl a blåbärsbuskar som då får härbärgera där tillsammans med trädgårdskomposten. Perfekt!

[attachment=35605:ny_rabatt.jpg]
Så nu väntar jag bara på svar från kommunen, sen är det bara att börja ladda komposten!
En liten fundering på strö... torvmull vs sågspån - eller rent av kanske blanda de två?
Tar tacksamt mot tips för att komma igång!