Pia L
I hinkarna som jag hade chili och tomat förra året så kommer små pytteplantor av antingen ogräs eller minichilisar/tomater.
Finns det någon här som vet hur dessa ser ut i startskedet så jag vet om man ska försöka att driva dom vidare i växthuset eller bara kasta bort.

Herre jösses, jag måste ha fått solsting idag, det kanske är lättare om jag sätter in bilder också blink.gif

tomat eller.jpg

chili eller.jpg

KURT
Chili och tomatfröer tål det mesta, men jag förstår inte hur det skulle kunna hamna fröer där alls, kvarlämnade frukter?
Pia L
Ja, tyvärr kvarlämnade frukter blush.gif men hur ser dom ut annars dom yttepyttiga, kan det vara tomat eller chili? Är det något att spara så tänkte jag ställa in hinkarna i växthuset tills det blir så stort så att man kan sätta dom en och en istället
Tulipanaros
Nej, det ser inte ut som tomat eller chili. Jag har aldrig varit med om att de har frösått sig.
Fny
håller med föregående talare, åtminstone när det gäller tomaten. har själv sått tomatfrön och de ser inte alls ut sådär...
Eva 33c
Det är inte tomat och inte chili. Mest liknar det björk, som är ett otroligt vanlgt ogräs i alla krukor som vistats utomhus.
Har dem själv i alla krukor, i verkligheten känner jag igen dem direkt. Det kan vara lite svårare så här på bild.
Fny
så här ser tomat ut när det precis tittar fram ur jorden...

första lilla livet dyker upp!

Hoppas jag iallafall, för annars har det blivit fel i min lilla kruka! wink.gif
Pia L
Ha ha ha...nää, björkar hade jag inte tänkt att odla, det försöker vi hjälpa grannen att bli av med istället.
Undra om det är för sent att så chili nu??? unsure.gif
Tulipanaros
Ja, det är lite sent. Men du kan alltid köpa en planta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon