karinmaria
Hej!
Nu är jag trött på veka konstruktioner som blåser bort, såna där partytält i olika utföranden. Nu ska jag en gång för alla få något som står pall.

På en gräsmatta vill jag bygga en avskild plats där jag kan sitta i skuggan och också få skydd från lätt regn. Vill kunna fästa upp tunna tygvåder som insynsskydd och dekoration.
Drygt 3 m * 3 m. jag ska ha gräsmattan som golv...ingen trall eller stenbeläggning alltså.

Om du har gjort något liknande eller har idéer, sett nåt sånt på nätet tar jag tacksamt emot alla bilder, ritningar, tankar...ja inspiration helt enkelt.
4:an
Vi gjorde en pergola i år....tror att den är ca 3 x 2.5 meter och till vänster rakt framifrån sett har jag satt humle och klättervildvin och till höger har jag satt pipranka (pytteliten än så länge) och en gammal vindruva jag hade i ett drivhus...! Lycka till det är guld värt med en sådan här plats! [attachment=35656:P1010355.JPG]
karinmaria
Hur förankade ni stolparna?
4:an
Med rejäla plintar...jag minns att det var 70 cm plintar på fyra ställen bak och på två ställen fram. Vi var tvungna att använda rejäla grejor i o m att vi skulle "putta" upp en häck som hade lagt sig in på vår tomt!
karinmaria
Jo...det måste stå stadigt, fråga mig! crying.gif

Ingen annan som har lite inspiration att ge mig?
MayaLisa
CITAT (4:an @ 31-05-2009, 21:22) *
Vi gjorde en pergola i år....tror att den är ca 3 x 2.5 meter och till vänster rakt framifrån sett har jag satt humle och klättervildvin och till höger har jag satt pipranka (pytteliten än så länge) och en gammal vindruva jag hade i ett drivhus...! Lycka till det är guld värt med en sådan här plats! [attachment=35656:P1010355.JPG]

Verkligen snyggt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon