Full version: Stolt!
Fjällroosens
Nu är mitt växthus färdig och jätteglad för det är jag, visar en bild.
Men va tror ni om mina tomatplantor?? Är dom alldeles för små och pickliga för att det ska hinna bli något??
På den bilden med flera hinkar är dom två innersta köpplantor som har börjat blomma, sen är det två vanliga tomatplantor som jag har fått och närmast är det två plommontomater som jag sått själv (står fler på andra sidan). Jämförelsevis är dom väldigt taniga och små, va tror ni??? Detta är första gången jag gör detta så jag har ingen koll över huvud taget. Jag har hängt för södersidan med täckduk, räcker det?? Och hur länge ska den sitta uppe??
ABCiV
Grattis! Visst är det härligt med växthus. Jag är själv nybörjare med ett växthus som kom upp i våras.
Dina frågor vågar jag inte svara på, det finns de som kan jättemycket här inne på forumet som säkert ger dig bra svar.
Ang. skuggväven, använd en termometer med minne, så du kan se max och min temp. så vet du om du behöver ha mer el. mindre skuggväv.
Lycka till!
Fjällroosens
Tack för svaret! Ja visst är det roligt med nytt växthus även om det inte är så stort som man har sett att många har här på sidan. Och många frågor blir det som nybörjare oxå. Men det verkar inte som någon vill svara på frågorna.
MariaS
Dina tomatplantor kommer växa till sig, så snart de vänjer sig vid att ha blivit omplanterade. Skuggväven kan du ha kvar fram till i höst, det kommer bli varmt ändå!

Nästa år startar du med tomatsådden ca 4veckor tidigare än i år, så har du tidigare tomater, nu när du har växthus.
Fjällroosens
Ååå tack Maria för svaret! Ja nästa år ser jag verkligen fram emot, dels att jag ska börja tidigare att så och även att få välja och botanisera blad fröpåsarna. Hoppas bara att tomaterna hinner innan det börjar bli kallt och höst här igen. Just nu ligger nysnön ganska långt ner på fjället och värmeelementet går dygnet runt i växthuset, suck... smile.gif
MariaS
Du hinner få skörd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon