Full version: Lökar från Eurobulb
cia73
Jag och några vänner gjorde en sambeställning i januari från eurobulb.nl. Vi hittade massor av härliga liljor och en hel del annat. beställningen gick på strax under 300 € och jag betalade med mitt Visa kort, som tidigare.
Vi väntade på lökarna och såg fram emot att få plantera. Ett brev kom på posten där det stod att de hade skickat lökarna. Tiden gick och inga lökar kom med posten... Jag kontaktade firmad via mejl och de svarade helt lungt att lökarna hade blivit returnerade föregående vecka. confused.gif
Jag som vaktat brevbäraren varje dag och kollat posten jättenoga.
Efter många mindre glada mejl från mej så svarade de äntligen och berättade att transporten sker på kundens anvsvar. Egentligen så skulle de inte ha nån orsak att belala tillbaka min pengar men denna gång skulle de göra ett undantag och returnera pengarna. Ännu inga pengar på kontot dock...
Så nu vill jag rekomendera att alla ni som beställer från eurobulb.nl begär att få streckkoden och sifferkoden som är på paketet så ni har nån chans att följa med paketet! Annars är det endast firman, som inte vill ta nåt ansvar för transporten, som har all information som behövs för att kunna leta reda på ett förlorat paket.
Om posten funkar bra och paketet kommer fram(som det gjort tidigare för mej) så är det bra men som mottagare är det lönlöst att gå till posten och säga att "jag väntar på ett paket från Holland. Kan ni hjälpa mej att hitta det?" Posten kan inte göra nåt utan koden som är på paketet!
Så alla ni som tänker beställa av den firman, begär att få koden sänd till er via mejl så börjar kanske firman sända koden åt alla sina kunder.
Azur
Nu vet jag ju inte vad som hänt här, men jag skickade nyligen ett paket till Portugal. Det kom aldrig fram. Så jag skickade ett till. Det kom heller aldrig fram. Så jag skickade igen. Då kom det fram.

Tillsammans med alla räkningar som aldrig nått oss, och alla brev som ska nån annan stans men hamnar hos oss, har jag börjat undra hur bra posten fungerar längre egentligen...
Maebel
Där ser man. Även jag beställde lökar från Eurobulb i slutet av januari, och förskottsbetalade. Det tog ungefär två veckor innan de damp ner hemma. Jag fick först ett brev hem med information om att mina lökar hade skickats, och sedan kom själva lökarna ett par dagar efterråt. Allting gick gnisselfritt.

Fick du någon förklaring på varför dina lökar skickades tillbaka?
cia73
CITAT (Maebel @ 01-06-2009, 17:46) *
Där ser man. Även jag beställde lökar från Eurobulb i slutet av januari, och förskottsbetalade. Det tog ungefär två veckor innan de damp ner hemma. Jag fick först ett brev hem med information om att mina lökar hade skickats, och sedan kom själva lökarna ett par dagar efterråt. Allting gick gnisselfritt.

Fick du någon förklaring på varför dina lökar skickades tillbaka?

Jag har inte fått nån förklaring till varför lökarnas sändes tillbaka. Det skulle ha varit trevligt att få veta var i världen lökarna har varit, på posten några kilometer från mej eller i ett annat land. Det tråkiga är att jag hade inget som helst bevis på att lökarna verkligen hade postats iväg. Firman Eurobulb är den enda som har bevis på försändelsen och de anser att det är på mottagaren ansvaret ligger...
Det är klart att det är posten som har gjort fel och jag tycker de även skulle skärpa sej lite med postutdelningen.
Maebel
CITAT (cia73 @ 01-06-2009, 19:08) *
Jag har inte fått nån förklaring till varför lökarnas sändes tillbaka. Det skulle ha varit trevligt att få veta var i världen lökarna har varit, på posten några kilometer från mej eller i ett annat land. Det tråkiga är att jag hade inget som helst bevis på att lökarna verkligen hade postats iväg. Firman Eurobulb är den enda som har bevis på försändelsen och de anser att det är på mottagaren ansvaret ligger...
Det är klart att det är posten som har gjort fel och jag tycker de även skulle skärpa sej lite med postutdelningen.

Himla tråkig attityd från Eurobulbs sida. Jag är förvånad eftersom jag har upplevt att de har varit väldigt smidiga att ha att göra med. Jag skickade en del mail innan min beställning och fick oftast svar inom ett par timmar bara. Kanske är de bara jobbiga när det strular? Det är ju just då man behöver att de är lite smidiga...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon