noora
Det börjar bli dags att lämna växthusdörren öppen om dagarna. Däremot vill jag inte ha påhälsning av diverse fyrfota trädgårdsgäster i växthuset (rådjur, hare, katter...), så jag funderar på att bygga någon sorts nätdörr att sätta för. Den "riktiga" dörren är en skjutdörr. Jag tänkte mig någon sorts träram med hönsnät kanske, men jag vet inte riktigt hur jag ska få nätdörren att sitta på plats.

Är det någon som har byggt något liknande? Eller har ni andra lösningar?

Anja Danmark
Sådan en kunne jeg også bruge - ikke så meget imod de firbenede, men jeg har et par høns, der ikke vil være sammen med de andre i hønsegården om dagen....

Min kat må gerne være derinde - han elsker at ligge og sove på min hvilestol om aftenen.

mvh
Anja

lenaandersson
CITAT (Anja Danmark @ 01-06-2009, 12:18) *
Sådan en kunne jeg også bruge - ikke så meget imod de firbenede, men jeg har et par høns, der ikke vil være sammen med de andre i hønsegården om dagen....

Min kat må gerne være derinde - han elsker at ligge og sove på min hvilestol om aftenen.

mvh
Anja

finnls det något gulligare än höns som ligger och sand badar inne i varma växthuset flirting.gif så jorden bara skvätter åt alla håll.
uno
Byggvaruhusen säljer nätkompost för en billig penning.
Som kompostbehållare är de värdelösa men som avspärrning
i dörröppning är en eller två sektioner förträffliga.
Två sektioner år nog lagomt i ett växthus med dubbelskjutdörr.
vanjalarsa
Jag har också samma problem. Kan inte ha öppet till växthuset för att små och stora fåglar flyger in.
DE tar sig inte ut på en gång utan blir skrämda och flaxar runt där inne. Vill inte att de ska skada sig!

Jag har ibland gillrat upp fiberduk i dörröppningen med hjälp av klädnypor. Inte så tjusigt kanske men en nödlösning.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Anja Danmark
Lyder som en fin idé med kompostnettet - det vil jeg overveje!

Fiberdugen har jo det problem, at det også holder nyttige insekter ude.....
vanjalarsa
CITAT (Anja Danmark @ 13-06-2009, 09:27) *
Lyder som en fin idé med kompostnettet - det vil jeg overveje!

Fiberdugen har jo det problem, at det også holder nyttige insekter ude.....

Annars är jag tvungen att ha dörren stängd och då blir det inte heller några nyttoinsekter som kommer in den vägen. DE tar sig säkert in genom ventilationsluckan i taket. Fiberduken har funkat hos mig.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
blomkronan
Kompostgaller nertill var en bra idé tummenupp.gif thanks.gif

Min dörr öppning vätter åt söder så jag har köpt "skuggväv" som jag tänkte sätta fast på insidan med kardborrband... det var mitt tips smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon