Full version: Trist morgon
Eva i Skåne
Efter att ha haft en extra ledig dag igår kom jag 0645 till jobbet och tänkte verkligen sätta full fart med jobbet som lagts på hög, men tji fick jag.
Inget skrivbord i mitt rum och alla mina andra saker travade längs väggarna. Nu visste jag visserligen om att jag skulle få nytt skrivbord denna veckan, men jag hade inte tänkt att rummet skulle tömmas redan igår. Jag hoppas det nya blir uppmonterat nu på morgonen för jag känner mig ganska husvill just nu.
Vi har en gemensam internetdator i korridoren. Den är inte tänkt direkt för privata ärenden, men om jag ska gissa vad den mest används till så............. laugh.gif Härifrån kan man inte jobba i våra interna system, så vad har jag att välja på? biggrin.gif Det måste bli odla wub.gif
Lite besviken känner jag mig för att det inte hänt så mycket på forumet sedan jag släckte ner igår kväll. Jag hade haft massor av tid att läsa nya inlägg.

Inatt har vi haft första frostnatten. Det var till att skrapa bilrutor imorse. Jag hade med mig mig stora ampel med söderhavsljus hit. Tänkte att den kanske har en chans att överleva i mitt svala, för att inte säga kalla, rum här på jobb. Om den inte klarar vintern har jag tagit en massa skott. Den är så läcker rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Ja det var ltie trist här med men mest för att det var EXTRA kallt i morse!

Brrrr - så det var extra varma jackan som åkte fram. Åsså sitter jag å väntar på att dagens första akut-ärende rulalr in på rummet snart....

Hälsar Ingrid
Nutten
Jo, nog är det kallt alltid. Jag jobbar utomhus med växter och jag måste säga att händerna är det jag fryser om...Man är tacksam när det är fikadags och en varm kopp te sätts i händerna!

Hoppsan, nu kan jag inte sitta här längre, ska strax ge mig av!
Gunvor Nilsson
Vi har fjärrvärme i vårt hus och i dag är den fjärr och inte här! måste vara nåt fel på termostaterna. mad.gif Det blir att ta på tjocka stopprocken och krimmeltovan inne! Är nog varmare ute i grävlandet!
unsure.gif
/Gunvor
Ingrid på Västkusten
Stopprock och krimmeltova :-) vilka härliga ting!

Hälsar Ingrid
Pia mitt i Skåne
Alltså, nu blev jag nyfiken.
Vad är "söderhavs unsure.gif ljus" för något?
Pia
Posse
CITAT (Eva i Skåne @ 14-10-2003, 07:30)
Lite besviken känner jag mig för att det inte hänt så mycket på forumet sedan jag släckte ner igår kväll. Jag hade haft massor av tid att läsa nya inlägg.

Det är roligt att se ditt mumintroll! smile.gif

Jo, det är lite avslaget med skrivandet. Kan det månntro bero på årstiden eller ett mer lokalt (hmm) "klimat". unsure.gif

Har du skrivlust kan du väl skriva en bit på "stafettsagan" om "tallagumman"? unsure.gif
kopernikus
kanske en sådan? Kolla där....

http://www.blomsterframjandet.se/Vaxtbeskrivningar
Sylvia
Jag fick inte se Blomsterfrämjandets bild, tji fick jag! Men jag har en själv, med variegerade blad. Jag tog sticklingar det är enklare att spara dem än själva plantan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon