Jag skulle vilja ha tips på blommor som jag kan så eller plantera för att få fin blomning, gärna lite ängskänsla, lite övervuxet och lummigt. Min odlingslott har väldränerad sandjord som gärna torkar ut på sommaren. Jag tror den är ganska näringsfattig.

Jag har provat att sätta perenner som jag tänkte skulle vara lättodlade. Kaninerna åt upp det mesta. Jag har provat kryddväxter som kaninerna också åt upp.

Jag har provat buskkrasse och andra sommarblommor som knappt kom upp alls, då hade jag inte jordförbättrat men vattnat en del.

Jag har sått fingerborgsblomma, borstnejlika och stockros vilka alla redan växer i området. Ingenting kom upp.

Jag har också provat att så ängsblandning i höstas på ett område. Vad jag kan se har den knappt kommit upp men jag ska inte röra ängsrutorna utan se vad som händer.

Så ni förstår att jag behöver hjälp! Vad kan jag så som klarar av den jorden jag har, eventuellt med lite förbättring, som klarar full sol och att torka ut ibland. Gärna något som kan konkurrera ut ogräsen som frodas just nu.

Tack på förhand!

Ylva-Li, zon 1