4:an
[attachment=35714:blomma1.JPG][attachment=35715:P1010265.JPG]Vill visa först min taklök och min kaktus... och lite bonsaier jag har....

[attachment=35716:mammas_blommor03.JPG]

[attachment=35717:mammas_blommor07.JPG][attachment=35718:mammas_blommor20.JPG]

[attachment=35719:mammas_blommor21.JPG][attachment=35720:mammas_blommor22.JPG]
Aqvakul
Häftigt! wub.gif Berätta gärna lite mer om dem....
4:an
Den första är en sockertoppsgran som först bodde inne på en inglasad balkong. I år har den fått flytta till kolonin och står nu utomhus i ett större fat. Den andra är, vad jag tror, en zelkovia. Den har jag haft i åtta år nu. Även den bor nu utomhus och har klarat sin första vinter utomhus. Trean och fyran är vanliga fikusar som jag köpt som småplantor och gjort vad jag kunnat med. Slutligen den sista är en guava. Hade med mig fröer från Filippinerna och har dragit upp denna. Nu har någon sagt att den klarar minusgrader till viss del så kanske jag skall chansa på en övervintring i stugan. Märker att de alla mår bättre om de får vila kallt. Ja, inte fikusarna förstås! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon