Hej!
Här kommer mitt första inlägg i det här forumet, jag är annars en sån som mest läser och begrundar. Men nu måste jag fråga om squashplantorna jag har. De ser inte ut som de jag hittar på bild, där ser det ut som själva kronan med blad och blommor växer från ett centrum som utgår från marken. Kronan på mina två växer från en stam ca 10-15 cm upp från jorden. Det är ingen grov, stark stam så den viker sig för tyngden från bladen. Jag har satt pinnar som stöd och ska stötta upp den mer för det kommer knappast bli bättre när den börjat utveckla squashen mer. Förutom det problemet växer den bra och jag har haft rätt många hanblommor som slagit ut och många honblommor är på gång.
Jag undrar alltså om jag gjort nåt fel med mina plantor eftersom de ser ut så eller om jag ska plantera ner dem i jorden eller helt enkelt låta stammen vika sig neråt mot jorden? Eller har jag helt enkelt en annan sort än de jag sett. Kommer inte ihåg nu vad de hette men frukterna ska se ut som normala avlånga gröna man köper i affären.
Tacksam för svar!
Mvh Elin