svennis
Hej
Kajsa
Inte alls men trädgården tokväxer, jag far runt klipper gräs, rensar ogräs och tiden räcker bara inte till nu. Så målar jag fönster. Och rosorna har just börjat lite smått blomma här i mellan Sverige. Regn idag, skönt så man får städa inne lite också.
Vi kan väl ha en tråd igen " Dagens ros " snart blommar det från hela landet
Ezereht
Inte en ros som blommar här. Min Finlands vita ros och Tornedalsroserna har knoppar dock, väldigt små än så länge men dock. Kan inte rå för du har det så gossigt och varmt nere i Skåne wink.gif

svennis
CITAT (Ezereht @ 02-06-2009, 17:14) *
Inte en ros som blommar här. Min Finlands vita ros och Tornedalsroserna har knoppar dock, väldigt små än så länge men dock. Kan inte rå för du har det så gossigt och varmt nere i Skåne wink.gif

Kan du inte visa hur en knopp på Tornedalsrosen ser ut. O glömde T fick rätta till oj

Kan inte klaga på dig, du är duktig till att hålla igång.
Men alla ni andra... -fear-.gif
Börja o skriv .. det ha vi ju gjort. kul att skriva o jag lär mig stava, nåttsånär.. bravo.gif
kasam
Hejsan!

Ja, nu kan jag ju faktiskt bidra litegrann här i rosforumet. Henry Hudson har visat två blommor (en mer rosatonad, den andra mer vit). Idag slog Reine Victoria ut... massor av knoppar lovar än mer blomning. Första bilden jag visar tog jag idag. Den andra är från förra året (tror jag) och visar den vackert pionliknande formen i tidig blomning. Dessutom blommar en okänd ros, som jag fått av min snälla granne Åsa.... återkommer med bild, kanske kan någon lista ut vilken den är.

renate
Japp snart braker det loss i rosträsket.Knoppar överallt men ingen bild ännu.Klippte kanterna hela eftermiddag och planterade en ros som stod i sin kruka,nu har jag bara 2 sticklingsrosor till som ska ut ur sina krukor.Det roliga är att jag upptäckte att mina frösådda honungsrosor har knoppar,det är spännande,jag hoppas de slår ut innan jag åker på semester till midsommar.Jag vill inte missa den blomningen.
stennie
Inga rosor som blommar än här hos mig men massor med knopp...jag får kanske investera i någon tidigblommande....
Fny
jag har som tidigare beskrivit lite problem med mina rosknoppar att slå ut.... men just nu är iallafall en av knopparna helt bedårande! =) Hoppas den orkar slå ut också!
4juni09 003_2.JPG

Ezereht
Tjusigt smile.gif Reine Victoria var sååååååå bollig helt underbar wub.gif
svennis
Fin bild med regn!
Här åskade o haglade i natt, oväder..men nuu skiner solen

hagel 002.JPG

åska.JPG

Thé
Åskbilden var ju riktigt fin!
Kajsa
Vacker och dramatisk bild, hagel nu hua. Vilket väderomslag det blev, inatt bara + 4 grader. Har slängt fiberväv över alla krukor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon