Ätlig trädgård
Jag har i plastkrukor odlat bland annat basilika och salvia pà balkongen i sommar.
Basilikan börjar se ledsen ut nu men salvian som stàr i samma kruka klarar sig fortfarande väldigt bra, särskilt nu när den fàr mer ljus och näring när basilikan ledsnat.
Kan jag bryta sönder min basilika och blanda den med barr och jord runt salvian och fà den att multna?
Kan man kalla det en kompost?
Om jag gräver runt lite i den ibland och kanske tillsätter lite vatten, kommer det att bli jord till vàren som jag kan sà nya örter i??
Kommer salvian att klara vintern bättre med lite extra isolering? Det sägs att den ska vara tvààrig och jag bor i södra Europa sà kanske den har en chans att klara sig??

Min ätliga lilla trädgàrd. unsure.gif
Ella
Salvia är perenn på friland i skåne! Okej det kanske beror lite på vintrarna hur länge den klarar sig men jag tror att jag hade min i minst fem år när jag bodde i huset! Och sen flyttade jag wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon