Full version: Månvinda
carin.car
Jag har lagt ner ett jätte jobb med dessa. har haft dem sedan frö, de växte jätte bra till en början men nu har jag satt ut dem om de har som stannat upp att växa. De första bladen har som börjat torka.. vad gör jag för fel.
Vet inte om det kan vara planterings jorden för jag tycker inte några blommor vill sig i år.
Har även planterat ut krasse men den har sten dött för mig, luktärten har heller inte fått någon fart likaså pyssling krage o tagetes.... Mycket fundersam kan någon ha något tips
Carin
StinaR
Var bor du?
Vinda är otroligt känslig för kyla, det verkar inte måttligt hur varmt o skyddat den vill ha det.
Jag har inte månvinda men sådde purpurvinda. Har satt ut dem på lite olika ställen. Några har bara tynat bort. Men de som står skyddat vid solväggen har klarat sig.
Luktärterna har också varit otroligt sega. Rörde sig inte en millimeter på flera veckor. Först nu efter den senaste värmeböljan har de börjat visa livstecken.
Men jag satte nog ut allting för tidigt, eftersom det var så varmt redan i slutet april. Sen blev det svalare och då verkade allt stanna upp.
Dina kommer nog också. Men läget/värmen är viktigt för vindan.
Konstigt med krassen dock. Är det för näringsrik jord? De vill visst ha väldigt magert. Mina har växt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon