Christina i Taxinge~
Förra året var jag ofta sjuk och orkade inte gräva och plantera rosor.
Framåt höstkanten insåg jag att nåt måste göras, så maken fick i uppdrag att plantera alla rosor som stod i krukor fortfarande.
Min make är totalt ointresserad av trädgårdsarbete och vet knappt vad en ros är....... -fear-.gif
Men han är duktig att gräva och svissschhh var alla plantorna planterade! yes.gif

Nu har det kommit knopp och en liten blomma på en ännu mindre planta och jag undrar - vem kan detta vara? g.gif

[attachment=35775:dscn4054__2_.jpg]

Det borde antingen vara 'Therese Bugnet' eller 'Malvankukka', men det liknar ingen av dem tycker jag.... no.gif
Kan nån ge mig en hint om vad det kan vara?
Jag lusläser mina inköpslistor från 2007 & 2008 och hittar inget som självklart är denna ros.

svennis
Therze kan det väl inte vara. Ezreht kanske vet.
Malvankukka väntar jag på.
Var inne hos Pirjo..

http://www.simolanrosario.com/a-uudet-sivu...alvankukka.html
Christina i Taxinge~
Svennis, det var en bra bild du hittade!!!
Nog måste det väl vara 'Malvankukka'?
Jag hittade bara en bild hos Oulujoen taimisto och den var inte lik min tyckte jag.
Verkar som du löste mysteriet mesamma thanks.gif

Och så slipper kära maken få skulden för att ha planterat "fel ros på fel ställe" whist.gif

Ezereht
Ingen Therese i alla fall wink.gif Tror du hittade rätt Svennis..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon