Hej!
Jag köpte en Stiga multiklipp 2006,det började strula redan första året,den blev mkt svårstartad och helt orkeslös.Problemet var att att en topplocks bult hade gått av så det fanns ingen komprision i motorn,jag fick ny motor utan några problem alls från återförsäljaren.Började klippa gräset igen men tyckte att klipparen var så seg och orkeslös,det var förra hösten så jag tänkte inte så mycket på det då.Nu under våren när jag plockade fram den igen efter lite service och olje byte så kom jag ihåg förra årets problem igen.Ringde till återförsäljaren och berättade om problemet att den var seg och orkeslös,han sa att han skulle höra av sig under dagen,några timmar senare ringde han och sa att jag kunde komma ner med klipparn för jag skulle få ny motor igen.Garantin hade gått ut för ett år sedan, men det var inga problem.Alltså den 2 motorn på dryga 1 år.Det är 3:dje motorn sen 2006 man kan ju undra vad det är för motorer som Stiga sätter i sin klippare eller har jag bara haft otur? Skall lämna in klipparn i morgon och få den nya motorn,hoppas att det är sista gången den strular för man hinner ju knappt klippa med den eftersom den är på verkstad hela tiden.Tacka vet jag de gamla hederliga klipparna som bara gick och gick.