Ancajo
Eftersom jag är ny inom växtvärlden söker jag en massa info på nätet. Men min nya klematis har jag gått bet på. Är det någon som har hört talas om en sort som heter "You´re so sweet"?`

Den är storblommig, ljuslila och har i princip blommat över snart... Jag har sökt på nätet för att leta skötselråd men jag hittar INGENTING om den här sorten... Den är köpt på en plantskola i Blekinge.

//Ancajo
Eva 33c
Precis som du hittar jag ingenting på nätet. Kan du inte kontakta plantskolan, kanske den har fler namn , det händer att man "hittar man på" nya namn i handeln på växter som egentligen heter något annat ?
Ancajo
Hej Eva,

Tack för att du försökte! Ja, jag får kanske försöka åka tillbaka till plantskolan och se om de kan hjälpa mig. Men det verkade inte som att det var de som "hittat på" namnet för det satt en fin etikett på med namnet och lite tips om var den skulle planteras...
Chamomille
Nu blev jag nyfiken på vilken sort det är. Kan du inte ringa och fråga rolleyes.gif
Finn Klematis
Hej!

Har inte en aning. Troligen handelsnamn.

Mvh.
Finn
Eva 33c
CITAT (Ancajo @ 03-06-2009, 10:43) *
Hej Eva,

Tack för att du försökte! Ja, jag får kanske försöka åka tillbaka till plantskolan och se om de kan hjälpa mig. Men det verkade inte som att det var de som "hittat på" namnet för det satt en fin etikett på med namnet och lite tips om var den skulle planteras...

Jag menade inte att återförsäljaren hittat på namnet, utan snarare de som "producerat" plantan. Men kanske återförsäljaren kan ha mer info, eller kanske rent av i sin tur kan fråga sin leverantör.
Ancajo
Ok, jag missförstod. Det här är "lappen" som följde med:
[attachment=35822:DSC01536ny.JPG]

Men jag får ta och fråga ut dem på plantskolan - och kanske kan jag inte hålla mig utan ringer... smile.gif
Eva 33c
Det finns ingen uppgift på etiketten om var plantan kommer ifrån från början? Kanske rentav någon "www" adress...
Finn Klematis
CITAT (Ancajo @ 03-06-2009, 13:33) *
Ok, jag missförstod. Det här är "lappen" som följde med:
[attachment=35822:DSC01536ny.JPG]

Men jag får ta och fråga ut dem på plantskolan - och kanske kan jag inte hålla mig utan ringer... smile.gif

Hej!

Hur ser lappen ut på baksidan.

Finn
Ancajo
Jag tycker jag har lusläst allt efter något ytterligare informativt namn eller så men... skall kolla en gång till när jag kommer hem om där står någon leverantör...

Har tyvärr ingen bild på baksidan men det är lite enkla bilder med skötselanvisningar på olika språk... typ att den trivs i sol/halvskugga...

//Ancajo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon