Pius
Vad finns det för bra ampelväxter som man kan ha inomhus?

Jag har ett 3-facksfönster i mitt sovrum och skulle vilja kunna dra upp persiennerna utan alltför mycket insyn därför funderar jag på vad det finns för dekorativa ampelblommor som jag skulle kunna ha.

Nu hänger det tre eländiga hoyor som vägrar växa och de är då inte dekorativa, tvärtom. thumbdown.gif

En hoya bella har jag i ett annat fönster, den är däremot fin, men finns det fler?

Helst ska de ju vara snabbväxande också. happy.gif

Pius
ängsvädd
Du har ju den vanliga ampelliljan - finns med helgröna blad eller vitstrimmiga. De bildar en massa rosetter som hänger ner.
GunnellF
Det finns ju även många varianter av Vandrande jude som borde kunna funka hos dig.
MariaS
Det finns ju klematisar som är mindre härdiga utomhus och som dessutom är kortväxande...

Brukar finnas i välsorterad handel så här års.
Pia mitt i Skåne
Vill du ha ampellilja så har jag både grön och grön med vita ytterkanter som jag kan ta sticklingar på...
Pius
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 03-06-2009, 16:30) *
Vill du ha ampellilja så har jag både grön och grön med vita ytterkanter som jag kan ta sticklingar på...

Ja det vore inte så dumt, de grönvita är ju fina och så älskar katterna dem giggle.gif

Pius
Maebel
Zebrablad (tradescantia zebrina) har jag i mina amplar. Växer så det knakar.

Om du (eller någon annan) är intresserad av sticklingar så skicka pm. Jag har massor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon