Full version: kompost
vera09
Har idag en trådkompost men det tar så lång tid att få kompostjord. Funderar skaffa ngn annan men vilken?
confused.gif mvh nybörjare
noora
En kompostbytta i plast med tätslutande lock är bra tycker jag. De håller värme och fukt så att komposteringen går fortare, speciellt om de är isolerade. Det finns många modeller i bygghandeln. Kolla efter någon som är lätt att fylla på och är lätt att tömma.
Crazy4Flowers
Man kan även starta en maskkompost.... de rackarna ska vara snabba. Jag har stoppat ner ett gäng i min varmkompst som nästan var full, gjorde iordning en plats åt dom på en sidan och nu är dom borta, hoppas dom jobbar på för fullt, det återstår o se, måste hålla mig tålmodig ett tag till, är så sugen på att öppna upp och kika g.gif
Källtorpet L&T
blir det inte svettigt åt maskarna i en varmkompost..??
en väl fungerande kompostering bör väl hålla över 60 grader..??
KURT
Om du sätter plast eller presenning på väggarna på trådkomposten (med endel lufthål i plasten), så torkar den inte ut lika fort.
vera09
Tack för svaren det blir nog en plastbehållare. thanks.gif
Crazy4Flowers
Det ska tydligen fungera med mask i varmkompost, men det får inte bli så varm för dom, om dom hinner med avfallet så blir det inte så varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon