Då jag har samma problem nu när jag skall börja fylla min balkong med grönska fick jag tipset att man kan ta hinkar, murarhinkar, fula krukor om man har det eller vad man nu har som skulle fungera praktiskt som kruka.
Sen klär du krukan med ex överdelen på ett par jeans med gylf och linning o hela faderullan, tar ett gammalt skärp o knyter om. Det alternativet förutsätter ju såklart att krukan/spannen/lådan inte är så hög.
Självhäftande plast kan piffa upp en spann.
Något grovt tyg som man sveper runt o knyter fast med natursnören.
Det finns ju bambu o pil i trädgårdsaffärerna med.
Själv kommer jag ha två latrintunnor som jag har fått tiggt till mig av min pappa som jobbar på renhållningsverket. Ej använda

såklart. Hittade en stor lövkorg på loftet hos mina föräldrar som jag skall klä invändigt med plast. Finns säkert att fynda på loppis om man har tur.
Sen så hittade jag dom är
lådorna på IKEA som jag skall klä med något tyg /självhäftande plast eller något annat roligt.
IKEA har även den här
lådan i samma storlek som den jag länkade till innan och en storlek större. och är inte 56L stort vet jag inte vad man kallar stort.
Man får ta vad man kommer över när pengarna lyser med sin frånvaro. Och i alla fall jag tycker att det kan bli mycket mer personligt på det här sättet än att ha samma sorts krukor i samma färg på hela balkongen.
Hoppas du hittar en lösning