Don Quijote
Hej alla!

Nu när äntligen allt växer så det knakar i trädgården så är det tyvärr två högt uppskattade träd som inte vill stämma i bäcken. I år blommar den med ganska små blommor men inte i närheten mot hur dom bör se ut. Dessutom syns knappt några blad på hela busken.

Nu undrar jag vad det är som är fel? Kan det vara någon svampsjukdom? Och i så fall...finns det något jag kan göra för att rädda trädet/busken? Om jag måste såga ned det, är det möjligtvis så att norrlandssyren (Syringa x henryi) är en friskare sort? Vore väldigt tacksam för era synpunkter. Bilden nedan visar trädet idag, 3 juni.

/DQ
pleximaster
Du har inte använt något anti mossmedel till gräsmattan typ Stroller combi eller GTI? De kan orsaka förkrympta växtsätt och död hos tex syrenbuskar.

mvh plexi
Don Quijote
Hej!

Ledsen att det tagit så lång tid att svara men jag fick inget varsel via e-mail tyvärr. Nej, jag har inte använt någon typ av anti-mossmedel. Har inte heller gödslat något och den står i lerjord. När jag ser på syrenerna i dom andra trädgårdarna runtomkring är dom helt friska. Min syren ser mest ut som en buske med popcorn på utan blad. Det kommer inga blad alls...så jag antar jag väntar på döden efter att skönheten blommat över. Eller?

/DQ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon