Hej på er
Har varit inne och läst massor på detta forum, och måste säga att detta forum hjälp mig och min sambo massor. Tack ska ni ha för all hjälp.
1 april satta vi spaden i vår trädgård, det var tänkt att detta år skulle bli ett mellanår då allt fick växa till sig utan att vi var där med spadar och spett i onödan. Så kom bokrean och vi sa att detta år blir det bara trädgårdsböcker. Så blev det. Det blev även en helt ny design ritad till våran rektangulära lilla trädgård. 1 April kom alla spadar fram och mätning och grävning satte igång. Alle perenner sattes i karantän i en rabatt som skulle bli en del av det nya.Nu är allt på plats och ingen av våra perenner tog illa vid sig. Det sista vi pysslar med nu är att anlägga en japansk Trädgård där den gammla altanen låg.Min fundering är hur många av er har eller skulle vilja ha en sådan trädgård?
Allt efter som den Japanska lilla meditationsträdgården växer fram hamnar jag eller min sambo allt mer på en stenbänk djupt förskunken i tankar, Jo, det funkar tydligen. Hoppas att kunna återkomma med lite bilder senare..
Första inlägget av
Larsa Q