Full version: ogräs id fråga...
malin72
vad är detta för 'marktäckare' som har invaderat min mammas tomt g.gif hon kan inte komma ihåg om den gör någon blomma..men den sprider sig väldigt och finns i stort sätt i alla rabatter och andra ställen...jag kände på bladen dom var tunna lite håriga men inte mycket, vad tror ni??
[attachment=35846:v_r182mammasblad3.JPG]

[attachment=35847:v_r179mammasblad1.JPG]
StinaR
ser lite grand ut som knölklocka?
malin72
nej det tror jag inte dom är väldigt låga och så pass mycket så jag skulle komma ihåg om det vart dom blommorna på....dom här är bara gröna blad som sitter i massor.... g.gif
CillaM
Knölklocka tror jag inte på men det kan vara en viol, har inte namnet på den men däremot har jag violen i en rabatt. Den måste ha blommat för inte alltför så länge sedan.
malin72
här är 2 bilder till.....
[attachment=35854:v_r184mammasblad2.JPG][attachment=35855:v_r185mammasblad4.JPG]

CITAT (CillaM @ 03-06-2009, 22:00) *
Knölklocka tror jag inte på men det kan vara en viol, har inte namnet på den men däremot har jag violen i en rabatt. Den måste ha blommat för inte alltför så länge sedan.

jag tänkte också på viol..men bladen är ganska stora och det har inte funnits en ända blomma dunno.gif
CillaM
Blommorna är ganska oansenliga och blommar över snabbt. Men om du jämför knölklocka med de bladen du visar på fotona så ser du att det inte är samma sak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon